Paredz jaunas informēšanas prasības pirms patērētājs ir uzņēmies līguma saistības
Ministru kabinets otrdien apstiprinājis grozījumus noteikumos par distances līgumiem un par līgumiem, kas noslēgti ārpus pastāvīgās tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas vietas, tiem paredzot sekmēt patērētāju informētību un augstāku tiesību aizsardzības līmeni, kā arī modernizēt normatīvos aktus.
Kā informēja Ekonomikas ministrijā, noteikumi paredz jaunas informēšanas prasības pirms patērētājs ir uzņēmies līguma saistības. Jau pašlaik ir noteikts, ka pakalpojumu sniedzējiem ārpus uzņēmuma telpām noslēgtiem līgumiem un distances līgumiem jāiegūst patērētāja skaidra piekrišana sākt līguma izpildi.
Turpmāk tirgotājam būs pienākums pieprasīt un iegūt apliecinājumu no patērētāja par atteikuma tiesību zaudēšanu līdz ar līguma izpildi, ja patērētājs vēlas saņemt pakalpojumu atteikuma tiesību termiņa laikā. Šie nosacījumi primāri ir attiecināmi uz digitālu pakalpojumu un digitāla satura produktu iegādi.
Papildus tam, tirgotājam būs jāsniedz patērētājam skaidra informācija par to, ka cena ir personalizēta un par preču ar digitāliem elementiem, kā arī digitālā satura un digitālā pakalpojuma funkcionalitāti.
Vienlaikus tiešsaistes tirdzniecības vietas pakalpojuma sniedzējiem pirms līguma noslēgšanas jāinformē patērētāji par parametriem, kas nosaka preču vai pakalpojumu ranžējumu, par izņēmuma gadījumiem, ja uz noslēgto līgumu nebūs attiecināms patērētāju tiesību aizsardzības regulējums, kā arī par pienākumiem, ko pats tiešsaistes tirdzniecības vietas pakalpojuma sniedzējs uzņemas pret patērētāju, piemēram, attiecībā uz piegādi vai atteikumu tiesībām.
Paredzēts, ka jaunie noteikumi stāsies spēkā 2022. gada 28. maijā.