Desmit gadu laikā Latvijā ievērojami audzis siera patēriņš
Desmit gadu laikā siera patēriņš Latvijā pieaudzis par 26%, Jāņu svinību ieskaņā vēstī Centrālā statistikas pārvalde (CSP).
2013.gadā viens mājsaimniecības loceklis mēnesī tērēja vidēji 3,20 eiro siera iegādei un patērēja vidēji 527 gramu siera salīdzinoši 2003.gadā – 419 gramus siera.
Sieru 2013.gadā ražoja 43 uzņēmumi,kuros nodarbināts 2971 darbinieks. 2013.gadā lielākie ražošanas uzņēmumi realizēja 4,1 tūkstoti tonnu nenogatavināta, svaiga un sūkalu siera 12,6 miljonu eiro vērtībā un 14,1 tūkstoti tonnu nogatavināta siera 52,5 miljonu eiro vērtībā.
Savukārt alu 2013. gadā Latvijā ražoja 25 uzņēmumi, kuros kopā bija nodarbināti 840 darbinieki. 17 lielākie alus darītāji 2013.gadā realizēja 132,2 miljonus litru alus 74,9 miljonu eiro vērtībā.
Alus iegādei Latvijas iedzīvotāji 2013.gadā tērēja vidēji 1,37 eiro uz vienu mājsaimniecības locekli mēnesī. Desmit gadu laikā vidējie mēneša izdevumi alum ir palielinājušies par 0,50 eiro - salīdzinoši 2003. gadā alus iegādei tērēja vidēji 0,87 eiro. Lai iegādātos litru alus, 2014.gadā, saņemot vidējo mēnešalgu pēc nodokļu samaksas, bija jānostrādā vidēji 26 minūtes, kas ir par 13 minūtēm mazāk nekā 2004.gadā, kad bija jānostrādā 39 minūtes.
Vasaras saulgrieži ir laiks, kad ir visgarākā diena un visīsākā nakts, kura, pēc senču tradīcijām, jāpavada pie ugunskura, dziedot Jāņu dziesmas un baudot tradicionālo Jāņu cienastu - ķimeņu sieru un alu. Jāņu naktī sievietes liek galvā ziedu vainagus, vīrieši - ozolzaru vainagus. Arī mājas svētkos tiek pušķotas ar pļavu ziediem, kalmēm un bērzu meijām.