Bizness un ekonomika
2021. gada 2. jūnijs, 06:20

Auto ziņas: kam Latvijā vajadzīgs velosipēds par 11 tūkstošiem eiro

Auto ziņas

Jauns.lv

Ierobežotā skaitā izlaistas automašīnu sērijas ar kārtas numuriem kaut kur uz paneļa nav nekas neparasts. Bet, ja ko tamlīdzīgu izsper velosipēdu ražotājs, tas nogrand kā zibens spēriens. Šis varavīkšņainais kalnu velosipēds ir Cube Stereo Hybrid 140 HPC Limitied Edition. Tas maksā 11 tūkstošus eiro, tātad tikpat cik, jauns budžeta klases mazauto. Tas ir īpašs jubilejas modelis.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

“Desmit gadu jubileja kopš Bosch iesaistījies e velosipēdu ražošanā. Cube kopā ar Bosch izgatavojis unikālu velosipēdu, kas ir limitētā skaitā pasaulē,” stāsta Juris Mikulens, FANS Prosport velosipēdu divīzijas vadītājs.

Šādu velosipēdu ir tikai 199, un divi no tiem nonākuši Latvijā Fans Prosport veikalā. Velosipēds aprīkots ar pēdējās paaudzes Bosch Performance CX elektromotoru, kas minoties spēj attīstīt līdz 85 Nm griezi jeb 320% no paša braucēja spēka. Un tas vēl nav viss.

Aprīkots ar elektriskās pārslēgšanās sistēmu, elektrisko sēdekļa stuti. Šis ir variants, ka nav ne vadi, ne troses, viss notiek pa wi-fi.

Vaļā muti blenžot uz šo izstrādājumu, neviļus jāatminas, cik primitīvi bija pirmie velosipēdi. Elektromotori bija ratos, iekams pārcēlās uz zemāko vietu rāmī. Bosch pirmie iedomājās apvienot elektromotoru ar pedāļu bloku. Jubilejas modelim uzstādīts jau ceturtās paaudzes motors.

“Braukšanā tas patīkamākais process ir tas, ka tas motors nemaz nav jūtams. Tu ieslēdz nepieciešamo režīmu pret reljefu, un motora ieslēgšanās un izslēgšanās ir vispār nemanāma,” apgalvo Mikulens.

Protams, ar vienu piebildi - kamēr baterija nav izlādējusies. Jaunākajos e baikos sniedzamību plāno velodators - līdzīgi elektromobiļiem [ekrāns uz stūres]. Lai gan elektrovelosipēdi ir dārgs prieks, tie ar katru gadu kļūst pieprasītāki, jo sniedz mobilitāti un braukšanas prieku bez saistībām, ko uzliktu, piemēram, motocikls.