Auto ziņas: Audi A3 pret Audi A3. Vērtē dāma
Aizrāvušies ar e troniem un citiem astronomiski dārgiem kosmosa kuģiem, esam piemirsuši, ka Audi ir mazāki un relatīvi lētāki modeļi, piemēram A3, kas pavisam nesen piedzīvojis pilnīgi jaunu modeļu paaudzi.
Tā ir jau ceturtā kopš 1999. gada. Audi A3 nu jau var saukt par kompaktklases ilgdzīvotāju. Šis ir pilnīgi jauns A3. Tas būvēts uz VW MQB platformas, tās pašas, kas ir zem Golf 8, jaunās Octavia un Leon. Jauno A3 vairs nevar dabūt ar 3 durvīm, tāpēc Audi nolēmis Sportback jeb pamatmodeli padarīt īpaši sportisku. Tiem, kas vēlas ko prestižāku, tiks - A3 sedans. Audi kompaktnieks kļuvis par 3 centimetriem garāks, saglabājot to pašu riteņu bāzi. Tādos gadījumos lielāks ieguvējs vienmēr ir sedans.
Audi arī pats pozicionē A3 sedanu augstāk par Sportback, ko labi redz pēc motoriem. Ja zilo mašīnu teorētiski var dabūt ar vienlita motoru vai vājāko dīzeli, tad limuzīnam paredzēti tikai jaudīgākie motori, sākot ar 150 ZS. Tas automātiski nozīmē, ka sedanam iespējama tikai un vienīgi daudzsviru piekare aizmugurē.
“Jāatzīst, ka man Audi A3 vienmēr ir paticis. Jaunais modelis varbūt dara mazliet domīgu, taču es varbūt neesmu šīs automašīnas mērķauditorija. A3 vienmēr bijis arī meiteņu auto, ar ko brauc meitenes, kas kaut ko saprot no mašīnām. Man šķiet, ka mums vajadzētu to parādīt vienai tādai dāmai,” stāsta Normunds Avotiņš.
Latvijas Automobiļu Federācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Lielkāja ir labi pazīstama ne tikai ar pilsētnieciskiem Audi. Pašlaik viņa pārvietojas ar nelielu BMW un šad tad izved izskrieties labi uzturētu Evolūciju.
“Audi A3 sedanam ir lieliska vadāmība, stūre viegli grozās. Pilsētas dāmai ļoti piemērota mašīna. Kaut ko iet, bet uzrāviens nav pārspīlēti liels. Tāds laidens. Vēl mierīgāks škiet zilā hečbeka temperaments. Ja gribas mazu Audi, no kura patiesi negribas kāpt ārā, jāņem A1 Sportback. Tieši tas aizsāka asstūraino dizaina stilu, kas tagad pielāgots arī A3,” saka Zane Lielkāja.
Audi A3 pilnībā atklājas tikai ar laiku. Sākumā domājām, ka aizmirsies Auto Hold. Izrādās, ka funkcija pārcelta uz ekrānu - par vienu pogu mazāk. Izrādās arī mazie Audi sniedz to ko sauc par pieredzēt automašīnu. Ne velti pilnā cena ir 50 000 eiro.
“Ar pirmo es braucu ar sarkano. Tā šķita dinamiska. No ārpuses šķiet šaura un maza, bet patiesībā vieta ir diezgan daudz. Sarkanajā liekas, ka esmu nedaudz zemāk, šeit zilajā savukārt šķiet, ka esmu augstāk, un viņa tāpēc liekas lielāka pati,” novērojumos dalās sabiedrisko attiecību speciāliste.
To prot tikai premium. Vienādi motori, vienādi krēsli, bet atšķirīgas sajūtas. Kuru ņemsi, Zane?
“Man laikam vairāk patīk Audi A3 sedans. Izskatās labāk gan pēc krāsas.... nu ja man teiktu "izvēlies starp šo un to" tad to, jo krāsa ir sarkana! Tā man nenormāli patīk. Padara mašīnu tik jaudīgu jau no malas. Divu domu nebūtu. Ja par tehniskām lietām, tad vienalga tā otra mašīna, jo šī šķiet... ne man.”
Verdikts
Nebija jau jābūt ekstrasensam, lai paredzētu, ka Zane noteikti izvēlēies sedanu, tāpēc, ka tas ir sarkans. Sedans tik un tā izskatās nedaudz labāk par Sportback, kurš iztālēm nemaz neizskatās pēc Audi. Vienu lietu gan mēs noskaidrojām - A3 neatkarīgi no virsbūves ir viens no vislabāk braucošajiem un dinamiskākajiem auto kompaktklasē - ja ne pats labākais.