2021. gads pārtikas mazumtirdzniecībā sācies ar deflāciju
Ekonomiskā situācija valstī šobrīd ir izaicinoša, ietekmējot virkni iedzīvotāju un uzņēmēju. Lai celtu iedzīvotāju pirktspēju, “Maxima Latvija” ilgtermiņā īstenojusi vairākas aktivitātes, lai padarītu pārtikas produktus pieejamākus, vienlaikus mazinot vispārējo inflācijas apjomu, kas vainagojies panākumos – uzņēmums gada pirmo mēnesi iesācis pat ar deflāciju – 0,2 %, valstī + 0,1 %. Svarīgi uzsvērt, ka “Maxima” iniciatīvu ietekme uz inflāciju valstī bremzē cenas ne tikai savā veikalu ķēdē, bet visā tirgū kopumā, kopējai inflācijai pietuvojoties tuvu nulles līmenim – 0,1 %.
“Šobrīd valstī un ikvienā mājsaimniecībā viena no galvenajām prioritātēm ir ekonomiskā un finanšu stāvokļa uzlabošana. Lai arī temats par uzņēmumu dzīvotspēju un iedzīvotāju labklājību ir īpaši aktualizējies Covid-19 vīrusa izplatības rezultātā, uzņēmumam šis jau ir ceturtais gads, kad tiek īstenota virkne cenu samazināšanas iniciatīvu, lai bremzētu kopēju cenu inflāciju valstī, tādējādi arī padarot ikdienā nepieciešamos produktus pieejamākus Latvijas iedzīvotājiem. Ir patiess prieks novērot, ka mūsu centieni un mērķis – nodrošināt augstas kvalitātes produktus par pieejamām cenām – atspoguļojas arī inflācijas datos. Cenu samazināšanas rezultātā deflācija pārtikas produktiem, alkoholam un tabakas izstrādājumiem šī gada sākumā bijusi -0,2 %, kas ir zemāka nekā valstī kopumā. Arī 2020. gads ir bijis iepriecinošs – visa gada griezumā vidējā inflācija pārtikas produktiem, alkoholam un tabakas izstrādājumiem “Maxima” tīkla bijusi par 0,3% zemāka nekā valstī, sasniedzot 1,7 %. Pērnā gada janvārī “Maxima” veikalos inflācija bija pat par 1,4% zemāka nekā valstī, savukārt 2019. gada janvāri – par 1 % zemāka nekā valstī (valsts 3,1 %, “Maxima” – 2,1 %)” stāsta “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.
Lai pircējiem nodrošinātu visizdevīgākās cenas katru dienu, “Maxima” ir veikusi ilgtermiņa cenu samazināšanu vairākiem tūkstošiem ikdienā svarīgām precēm. Pirms cenu samazināšanas, “Maxima Latvija” ir veikusi rūpīgu analītisku darbu, lai identificētu tās preču kategorijas un preču grupas, kas ir pircēju iecienītākās, un tādējādi visbiežāk nonāk pircēju grozos gan svētkos, gan ikdienā.
Jau ziņots, ka, lai nodrošinātu zemas cenas klientiem un izaugsmi vietējiem ražotājiem ilgtermiņā, “Maxima” iepirka papildu Latvijas produktus vairāk nekā 70 miljonu eiro vērtībā. Kampaņu “Sirsnīgas izvēles” un “Super cenas” ietvaros ilgtermiņā 1000 ikdienā svarīgām precēm cenas tiks samazinātas līdz pat 57 %. Papildus tam “Maxima” un partnerorganizācijas iestājās par PVN samazināšanu svaigiem pārtikas produktiem – svaigai gaļai, zivīm, piena produktiem, olām, uzsākot parakstu vākšanu platformā “ManaBalss.lv” un pārsniedzot nepieciešamo parakstu apjomu. Turklāt jau šogad iniciatīva tiks iesniegta Saeimā, lai rosinātu nodokļu izmaiņas.