Bizness un ekonomika

Itālijas dzirkstošā pieredze

Karlīna Timofejeva

Nākamgad leģendārā itāļu Zonin ģimene, kas ar vīna darīšanu nodarbojas jau septītajā paaudzē, svinēs kompānijas dibināšanas 200. jubileju. Dzimšanas dienai par godu sadarbībā ar leģendāro itāļu dizaina kompāniju “Pininfarina”, radīta īpaša dizaina proseko pudele.

“Ar proseko sākas gandrīz katras itāļu svinības. Es vienmēr atveru pudeli proseko, kad satiekos ar draugiem. Tas ir svaigs un viegli baudāms dzēriens gan vakara sākumā kā aperitīvs, gan visa mielasta garumā. Mūsu proseko nav vienkārši dzirkstošs vīns, tas ir vīns, kas dzirkstī,” smejoties saka Frančesko Zonin, kompānijas ZONIN 1821 viceprezidents. Tas bija pirms septiņām paaudzēm, kad viņa vecvecvectēvs sāka darīt vīnu Vinčencas provincē, Gamberallā, kurā vīnogulāji esot stādīti kopš Senās Romas laikiem un tos esot iecienījuši tolaik pasaulē ietekmīgākie cilvēki – Venēcijas un Florences hercogi. Iespējams, tieši Zonin ģimenei jāpateicas par to, ka pasaulē iecienītākais dzirkstošais vīns ir tieši proseko, nevis šī vīna brālēns no Francijas Šampaņas laukiem  – šampanietis. “Mēs likām likmi uz proseko, pirms tas ieguva DOC sertifikāciju un pirms desmit gadiem kļuva par globālu gardēžu sensāciju. Mēs nešaubījāmies par tā kvalitāti, daudzveidību un spēju gandrīz uzreiz apburt cilvēkus, turklāt tas gluži vienkārši daudziem ir pieejams luksus,” saka Frančesko.

foto: Publicitātes

Šobrīd Zonin ģimenes biznesa impēriju, kas ir lielākā privātā vīndaru kompānija Itālijā, vada trīs brāļi: Domeniko, Frančesko un Mikēle. Uz viņu pleciem gulstas diezgan sarežģīts uzdevums – ne tikai noturēt nemainīgi augstu dzērienu kvalitāti, bet arī atbilstoši nosvinēt savas ģimenes kompānijas 200. jubileju, kas ir diezgan ekskluzīvs pasākums, jo piekritīsit: nav daudzi, kam varētu palūgt padomu, kā to izdarīt, vai ne? “Izvēlēties sadarbības partneri, kam pasūtīt jubilejas proseko pudeles dizainu, nebija vienkāršs uzdevums. Tā nedrīkstēja būt parasta pudele vai dizaina objekts, bet fizisks mūsu vērtību iemiesojums: forma, kas reprezentētu gan mūsu pieredzi, gan nākotnes idejas, un dizains, kas autentiski samiksētu kompānijas vēsturi, profesionalitāti un attieksmi pret mūsu klientiem – vīna entuziastiem,” izvēles grūtības raksturo Frančesko.

foto: Publicitātes

Tāpēc likumsakarīgi, ka brāļi izvēlējās sadarboties ar citu leģendāru itāļu ģimeni – Pininfarīniem, kas savu pasaules slavu iemantoja ar izcilu sporta auto dizainu, tādiem zīmoliem kā Alfa Romeo, Lancia, Fiat un, protams, Ferrari. “Tuvojoties mūsu kompānijas divsimtai jubilejai, mums ir gods dalīties šajā nozīmīgajā notikumā ar kompāniju, kura veidojusi Itālijas produktu reputāciju globālā mērogā. Un tagad to papildinās arī ar Prosecco Cuvèe 1821 dizainu,” saka Frančesko.

foto: Publicitātes

Nezinātājam varētu šķist: kas tur tik īpašs – radīt pudeles formu! Taču tas ir tikpat sarežģīts process, kā radīt ikoniska auto virsbūves siluetu. Proseko pudelēm ir sarežģīts uzdevums, jo tām jānotur dzirkstošā dzēriena burbuļi. Tas nozīmē, ka tās stikla sienām jāiztur augsts spiediens un transportēšanu pa visu pasauli, taču tās nevar būt pārlieku smagnējas, tām jābūt elegantām, jo arī pats dzēriens ir viegls un rotaļīgs.

foto: Publicitātes

Protams, dizaineru un vīndaru sadarbības rezultāts neliek vilties – mākslas darbs ir ne tikai dzēriens pudelē, bet arī pati pudele. Paoli Pininfarīna, kompānijas prezidents, saka: “Jaunās pudeles Cuvèe 1821 dizains – izteikta vertikālā līnija uz stikla – kļūs par ikonisku un acumirklī atpazīstamu elementu. Tā atspoguļo noteikto ceļu, ko vēsturiski veikusi Zonin kompānija, lai kļūtu par pasaules mēroga augstākā proseko standartu.”

foto: Publicitātes

PAR ZONIN 1821

Zonin ģimenes vīna lauki ir slavenākajos Itālijas vīna reģionos: Veneto, Friuli, Pjemontā, Lombardijā, Sicīlijā, Apūlijā un, protams, Toskānā. Katra vīna darītava iekārtota, respektējot vietējo vidi un tradīcijas, taču tās ir vīndaru oāzes, kas ir veidotas roku rokā ar jaunākajām tehnoloģijām un inovācijām. Zonin ģimenei pieder vīnogulāji arī Jaunajā pasaulē: Virdžīnijas štatā ASV un Čīlē.
Vairāk: www.zoninprosecco.com

foto: Publicitātes

PAR PININFARINA

Kompāniju 1930. gadā ar savas sievas un autobraucēja Vinčenco Lanča (Lancia dibinātāja) palīdzību nodibinājis Batista Farins, dēvēts par Pininu. Ar īpašu Itālijas prezidenta atļauju 1961. gadā Batista oficiāli nomainīja savu uzvārdu uz Batista Pininfarīna. 90 gadu laikā kompānija Pininfarina radījusi dizainu tādiem auto zīmoliem kā Alfa Romeo, Lancia, Fiat, Ferarri. Daudzi šie modeļi ir mākslas darbi, kas glabājas muzeju kolekcijās.
Vairāk: pininfarina.it

foto: Publicitātes

Reklāmas raksts tapis sadarbībā ar Prike Latvija, oficiālais pārstāvis Baltijas valstīs.