"RB Rail" uz diviem gadiem par 5,5 miljoniem eiro plāno nomāt pagaidu darbiniekus
Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" izsludinājis iepirkumu par pagaidu darbinieku nomu uz diviem gadiem, un tā prognozētā līgumcena ir 5,5 miljoni eiro, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.
Pieteikšanās termiņš noteikts 29.oktobris.
"RB Rail" pārstāve Līva Biseniece informēja, ka iepirkums ir paredzēts uz diviem gadiem, un to izmantos visās trijās Baltijas valstīs.
Primāri, iepirkums ir nepieciešams, lai nodrošinātu darbinieku piesaisti īstermiņa darbiem. Šādas nepieciešamība projektā rodas gadījumos, kad paredzēts veikt konkrētus vienreizējus uzdevumus, kā arī situācijas, kad paredzams straujš darba apjoma pieaugums, bet nav racionāli veidot jaunas pastāvīgas štata vietas.
Tāpat īstermiņa darbinieku noma ir plānota gadījumos, kad pastāvīgo darbinieku atlase aizņem ilgu laiku. Lai atrastu ātrgaitas, Eiropas platuma dzelzceļa ekspertus, kandidātu atlases notiek gan Baltijas valstīs, gan citviet Eiropā un var aizņemt pat vairāk nekā sešus mēnešus.
Īstermiņa darbinieku noma ir izplatīta prakse lielos infrastruktūras projektos. Tā ļauj elastīgi plānot cilvēku resursus atkarībā no darba apjoma izmaiņām.
Biseniece norādīja, ka iepirkuma summa ir aprēķināta, balstoties uz plānoto darba apjomu nākamajos divos gados trijās Baltijas valstīs. Plānotais speciālistu loks ietver dažāda profila inženierus, projekta vadības un kontroles speciālistus, kā arī darba drošības un vides aizsardzības speciālistus.
"RB Rail" ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums, kas izveidots, lai koordinētu "Rail Baltica" projekta īstenošanu. "RB Rail" ir atbildīgs par dzelzceļa projekta izstrādi, būvniecību un mārketinga aktivitātēm. Kompānijas akcionāri ir Latvijas "Eiropas dzelzceļa līnijas", Igaunijas "Rail Baltic Estonia" un Lietuvas "Rail Baltica Statyba".
Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.