Kampaņā "#Nomaksāt! Nevis nemaksāt!" izglītos jauniešus par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmi
Visbiežākais iemesls tam, kādēļ iedzīvotāji ir skeptiski un nevēlas maksāt nodokļus, ir informācijas trūkums, kā arī tas, ka iedzīvotāji nesaskata, kāds labums ir viņiem pašiem personīgi no nodokļu nomaksāšanas un kādas ir nodokļu nemaksāšanas sekas.
Bizness un ekonomika

Kampaņā "#Nomaksāt! Nevis nemaksāt!" izglītos jauniešus par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmi

Jauns.lv

Godprātīga nodokļu nomaksa ir ikviena Latvijas iedzīvotāja pamatpienākums, tāpēc ierasti patriotiskajā novembrī Finanšu ministrija (FM) sāk ikgadējo sociāli informatīvo kampaņu, skaidrojot, kāpēc nodokļi ir jāmaksā un kā tie tiek izlietoti. Kampaņas atklāšanas pasākums notika ugunsdzēsēju depo – vietā, kura var pastāvēt un palīdzēt sabiedrībai, tieši pateicoties nodokļu maksātāju godprātībai. Šogad kampaņas primārā mērķauditorija ir jaunieši – topošie un esošie nodokļu maksātāji, savukārt tās nosaukums un galvenais sauklis – “Nomaksāt! Nevis nemaksāt!”.

“Latvijas labklājība ir katra mūsu valsts iedzīvotāja rokās. Mums ir ļoti daudz vajadzību, tomēr jāatceras, ka mums ir arī savi pienākumi. Un viens no mūsu pamatpienākumiem ir godprātīga nodokļu nomaksa. Valsts būs tik pārtikusi, cik paši to vēlēsimies panākt. Vēlos izteikt lielu pateicību visiem, kuri šos principus apzinās un ievēro. Man ir liels prieks, ka šajā kampaņā primāri uzrunājam jauniešus, kuri vēl tikai sāk apzināties lietu nozīmi un savas dzīves prioritātes. Ceru, ka pēc šīs kampaņas godprātīgu Latvijas iedzīvotāju skaits arvien palielināsies. Nodokļus vajag nomaksāt, nevis nemaksāt!” norāda finanšu ministrs Jānis Reirs.

Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektore Ināra Pētersone: “Sabiedrības izpratnes un domāšanas maiņa prasa laiku. Tāpēc esmu gandarīta, ka tiek turpināta jau pagājušajā gadā sekmīgi aizsāktā iniciatīva – sociālās kampaņas veidā, vienkāršā un saprotamā valodā uzrunāt iedzīvotājus un skaidrot, kāpēc ir svarīgi maksāt nodokļus. Šā gada laikā VID darbinieki ir tikušies ar dažādu mācību iestāžu audzēkņiem un, ļoti iespējams, tieši iepriekšējās kampaņas “Dots devējam atdodas” ietekmē viņu interese par nodokļu nomaksu un to izlietojumu ir palielinājusies. Tāpēc ir ļoti atbalstāmi, ka šogad par galveno kampaņas mērķauditoriju ir izvēlēti jaunieši. Viņi ir mūsu nākamie darba ņēmēji un devēji, uzņēmēji un nodokļu maksātāji. Tieši viņu izpratne par godprātīgas nodokļu nomaksas nozīmi valsts labklājībā un attīstībā atspoguļosies nākotnes nodokļu ieņēmumos.”

Visbiežākais iemesls tam, kādēļ iedzīvotāji ir skeptiski un nevēlas maksāt nodokļus, ir informācijas trūkums, kā arī tas, ka iedzīvotāji nesaskata, kāds labums ir viņiem pašiem personīgi no nodokļu nomaksāšanas un kādas ir nodokļu nemaksāšanas sekas.

Sociāli informatīvās kampaņas mērķis ir veicināt izpratni par nodokļu nomaksas nozīmi, vienkāršā un uzskatāmā veidā parādot, kāds ir katra iedzīvotāja un visas sabiedrības ieguvums no godprātīgas nodokļu nomaksas. Tās laikā tiks skaidrots, kur paliek nodokļos samaksātā nauda, kādiem mērķiem tā tiek novirzīta un kādus labumus no tā gūst sabiedrība. Tāpat ir ļoti svarīgi atgādināt, kādas sekas raisa ēnu ekonomika un izvairīšanās no nodokļu nomaksas gan personai individuālā līmenī, gan sabiedrībai un tās vajadzību nodrošināšanā kopumā.

Kampaņas vienojošais elements ir mirkļbirka #nomaksāt. Kampaņas laikā ikvienam interesentam būs pieejams nodokļu tests, kurā katrs tā izpildītājs varēs noteikt savu nodokļu maksātāja tipu. Tests būs pieejams Finanšu ministrijas profilos sociālajos tīklos draugiem.lv un un Facebook.com un visi tā dalībnieki varēs reģistrēties kampaņas kreklu izlozei. Tests tāpat kā citi kampaņas materiāli ir pieejami arī mājaslapā www.nomaksāt.lv.  Vieni no kampaņas vēstnešiem ir reperu apvienība “Olas”, kas arī sacerējuši īpašu dziesmu “#Nomaksāt”.

Pagājušajā gadā ar sociāli informatīvo kampaņu “Dots devējam atdodas” tika uzrunātas Latvijas ģimenes, tāpēc šogad primārā kampaņas mērķauditorija ir tieši jaunieši.