foto: Publicitātes foto
"Monton", "Baltman”, ”Ivo Nikkolo" veikalu tīkla zaudējumi pirmajā pusgadā pieauguši līdz 2,1 miljonam
Bizness un ekonomika
2019. gada 18. jūlijs, 19:50

"Monton", "Baltman”, ”Ivo Nikkolo" veikalu tīkla zaudējumi pirmajā pusgadā pieauguši līdz 2,1 miljonam

Jauns.lv / LETA

Igaunijas apģērbu tirdzniecības grupa "Baltika" šā gada pirmajā pusē strādājusi ar 2,1 miljona eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 855 tūkstošu eiro zaudējumiem pērn janvārī-jūnijā, liecina Tallinas biržā iesniegtais grupas finanšu pārskats.

Pusgada vājā rezultāta galvenie iemesli, kā biržai skaidroja kompānija, ir krasais vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības pārdošanas ieņēmumu kritums.

Pirmajā pusgadā grupas pārdošanas ieņēmumi salīdzinājumā ar janvāri-jūniju pērn saruka par 8% - līdz 17,4 miljoniem eiro. Mazumtirdzniecības apgrozījums gada izteiksmē sarucis par 2%, bet vairumtirdzniecības apgrozījums krities par 56%. Vienlaikus tiešsaistes tirdzniecības apgrozījums janvārī-jūnijā bija par 19% lielāks nekā pagājušā gada pirmajā pusē.

Grupas zaudējumi otrajā ceturksnī vien sasniedza 616 tūkstošus eiro pretstatā 127 tūkstošu eiro peļņai aprīlī-jūnijā pērn.

Sniegumu negatīvi ietekmējis arī jaunais grāmatvedības standarts "IFRS 16". Otrā ceturkšņa rezultātu tas ietekmēja par 95 tūkstošiem eiro, bet pirmā pusgada - par 212 tūkstošiem eiro.

"Baltika" apgrozījums otrajā ceturksnī vien gada izteiksmē sarucis par 5% līdz 10,5 miljoniem eiro. Mazumtirdzniecības apgrozījums otrajā ceturksnī sasniedza 9,5 miljonus eiro, kas ir pa 3% mazāk nekā aprīlī-jūnijā pērn.

Igaunijā un Latvijā ieņēmumi no mazumtirdzniecības šajā laika periodā sarukuši par attiecīgi 6% un 3%, savukārt Lietuvā tie saglabājušies pagājušā gada otrā ceturkšņa līmenī.

Kompānija noradīja, ka apgrozījumu Baltijas valstīs ietekmēja vājais aprīļa rezultāts, jo maija apgrozījums bija pagājušā gada līmenī, bet jūnijā reģistrēts pieaugums visu zīmolu apgrozījumā visos tirgos.

"Baltika" vadītāja Mae Hansena norādīja, ka līdz nākamā gada februāra beigām tiks īstenotas būtiskas pārmaiņas kompānija, un 2020.gada beigās būs jūtams to pirmais finansiālais ieguvums.

Jau ziņots, ka "Baltika" pakāpeniski septiņu mēnešu laikā zem nosaukuma "Monton" apvienos trīs savus zīmolus - "Mosaic", "Bastion" un "Monton".

Jūnija beigās darbojās 90 "Baltika" veikalu jeb par 32 mazāk nekā pirms gada. Latvijā jūnija nogalē bija 21 "Baltika" veikals jeb par vienu mazāk nekā gadu iepriekš, Igaunijā bija 37 veikali jeb par trim mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt Lietuvā bija 30 veikali jeb tikpat, cik gadu iepriekš. Somijā un Serbijā joprojām ir pa vienam grupas veikalam. Savukārt no veikaliem Baltkrievijā, Krievijā, Spānijā un Ukrainā grupa gada laikā ir atteikusies.

Jau ziņots, ka "Baltika" pērn strādājusi ar 3,1 miljona eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 58 000 eiro peļņu 2017.gadā, savukārt grupas apgrozījums pērn sarucis par 6% līdz 44,7 miljoniem eiro.

Grupas veikali strādā ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Baltman", "Ivo Nikkolo" un "Bastion".