"airBaltic" pārtrauks "Boeing 737" lidmašīnu izmantošanu
Nacionālā lidsabiedrība AS "airBaltic" šī gada rudenī jeb gadu ātrāk nekā plānots pārtrauks savā flotē esošo "Boeing 737" lidmašīnu izmantošanu, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.
Lidsabiedrības mērķis ir vienkāršot floti un izmantot papildu efektivitāti, ko sniedz "Airbus A220-300" lidmašīnas, kas jau gada nogalē būs vienīgie reaktīvie lidaparāti "airBaltic" flotē.
""Airbus A220-300" ir mūsu nākotnes lidmašīnas. Pārtraucot "Boeing 737" izmantošanu, "airBaltic" būs jaunākā reaktīvo lidmašīnu flote Eiropā. "Airbus A220-300" ieviešana bijusi ļoti veiksmīga un sniegusi papildu efektivitāti, kuru augstas konkurences apstākļos meklē ikviena lidsabiedrība. Pateicoties labai lidmašīnu veiktspējai, mēs esam pieņēmuši lēmumu līdz 2022.gadam ieviest viena tipa floti ar līdz pat 80 (50 lidmašīnas pasūtītas un saglabāta iespēja pasūtīt vēl 30) "Airbus A220-300" lidmašīnām," norādīja "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.
Līdz šim "airBaltic" saņēmusi 14 "Airbus A220-300" lidmašīnas, bet astoņas lidmašīnas flotei pievienosies šogad. "Airbus A220-300" darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem. Pērnā gada nogalē "airBaltic" pārtrauca trīs "Boeing 737-500" lidmašīnu izmantošanu. Šobrīd lidsabiedrība joprojām izmanto sešas "Boeing 737-300" un divas "Boeing 737-500" lidmašīnas.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "airBaltic" pagājušajā gadā pārvadājusi 4,1 miljonu pasažieru, kas ir par 17% vairāk nekā gadu iepriekš. "airBaltic" 2018.gadā veica 56 261 lidojumu, kas ir par 12% vairāk nekā 2017.gadā, bet vietu piepildījums lidmašīnās pērn bija 75%.
"airBaltic" koncerna kopējie ieņēmumi 2017.gadā bija 353,639 miljonu eiro apmērā, kas ir par 19,6% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt koncerna peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 4,703 miljonus eiro.
"airBaltic" nodrošina lidojumus uz vairāk nekā 70 galamērķiem no Rīgas, Tallinas un Viļņas. Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.