Eksperts: Tūrismā un viesmīlībā mākslīgais intelekts cilvēku nespēs aizstāt
Ņemot vērā, ka tehnoloģijas attīstās visās jomās, tūrismā un viesmīlībā mākslīgais intelekts cilvēku nespēs aizstāt, aģentūrai LETA sacīja viesnīcas "Pullman Riga Old Town" ģenerāldirektors Valdis Vanadziņš.
Viņš sacīja, ka "šajā jomā nekas nespēs aizstāt cilvēcisko kontaktu un personisko pieeju, ko viesi vēlas aizvien vairāk. Īpaši četru un piecu zvaigžņu viesnīcās."
Vanadziņš papildināja, ka gan biznesa, gan atpūtas tūrisms strauji attīstītās, un uzņēmīgiem cilvēkiem šajā nozarē noteikti ir daudz iespēju. "Tūrisms nav tikai naktsmītne un ēdināšana, mūsdienu tendence pieprasa aizvien plašākus piedāvājumus. Patlaban aizvien vairāk pašmāju un ārvalstu uzņēmumu meklē iespējas, kā saliedēt kolektīvu, piemēram, vairāku dienu piedzīvojumā," norādīja Vanadziņš, atzīmējot, ka tā ir jauna, vēl pilnībā neaptverta niša tūrisma nozarē.
Viesnīcas "Pullman Riga Old Town" ģenerāldirektors norādīja, ka, lai veicinātu Latvijas tūrisma nozares konkurētspēju, jāturpina darbs pie kvalitatīvu, interesantu un unikālu tūrisma produktu attīstības ar augstu pievienoto vērtību, lai tūristi būtu gatavi Latvijā uzturēties ilgāk un par pakalpojumu samaksāt vairāk, Latvijai veiksmīgi konkurējot ar kaimiņvalstu zemajām pakalpojumu cenām.
Tostarp Vanadziņs atzina, ka, lai veidotu sekmīgu karjeru tūrismā, ir jāprot mācīties no kļūdām un pozitīvi uztvert kritiku - tā teikt, radīt no defekta efektu. "Diemžēl ar ceļotprieku vien nepietiks, jābūt gatavam arī mācīties un pilnveidoties, iegūstot arī atbilstošu izglītību. Lai veidotu karjeru un ieņemtu augstākus amatus, nepieciešama gan bakalaura, gan maģistra izglītība," norādīja Vanadziņš.
Viņš uzsvēra, ka tūrisma nozarei ir tā priekšrocība, ka darbu var sākt jau mācību laikā. "Strādāt un mācīties to pašu ir daudz vieglāk un interesantāk, sasaistot situācijas ar studiju tēmām. Tāda bija arī mana pieredze, sākot savu darbu viesu uzņemšanā," atzina Vanadziņš.
Savukārt, runājot par nozares tendencēm, Vanadziņš atzīmēja, ka patlaban viena no vadošajām tendencēm viesmīlības jomā ir ierastā piedāvājuma papildināšana ar detaļām. "Mazie sīkumi kļūst aizvien svarīgāki. Pat pašā ikdienišķajā pasākumā ir jāspēj iekļaut negaidīti un aizraujoši momenti. Piemēram, kafijas pauzes konferencēs, arī tās iespējams padarīt par mākslas darbiem, pievienojot noformējumu, smaržu, krāsu, fona video un skaņu," viņš atzīmēja.