Latvijas lielāko internetveikalu pārstāvji neslēpj, ka svētku laikā nopelna daudz vairāk
Svētku laikā internetveikali pievērš pastiprinātu uzmanību pirkumu laicīgai piegādei, sacīja aptaujāto internetveikalu pārstāvji.
Internetveikala "1a.lv" pārstāvis Normunds Neimanis aģentūrai LETA norādīja, ka šogad klientu interese un aktivitāte ir daudz augstāka nekā pērn. Kā iemeslu tam viņš minēja cilvēku pirktspējas pieaugumu, kā arī veiktos internetveikala funkcionalitātes uzlabojumus un piedāvājuma klāsta paplašināšanu.
Vaicāts, kāds varētu būt veikala apgrozījums decembrī, "1a.lv" pārstāvis sacīja, ka to būs iespējams secināt mēneša beigās, piebilstot, ka patlaban var droši apgalvot, ka decembrī un šogad kopumā internetveikals sasniegs apgrozījuma rādītāju rekordus.
Neimanis skaidroja, ka šogad viens no internetveikala prioritārajiem virzieniem bija noliktavas modernizācija un paplašināšana. "Esam investējuši noliktavas paplašināšanā, atvērām jaunu klientu apkalpošanas centru Daugavas labajā krastā (..). Noliktavā izstrādāta un ieviesta moderna noliktavas sistēma, kas jau dod augļus, un, salīdzinot ar pagājušo gadu, ļauj apstrādāt pasūtījumus efektīvāk un daudz ātrāk," sacīja "1a.lv" pārstāvis.
Savukārt vaicāts par decembrī pieaugušo pasūtījumu skaitu un iespēju tos laikus piegādāt, Neimanis uzsvēra, ka kavēto piegāžu skaits "1a.lv" klientiem ir minimāls. Viņš sacīja, ja ir gadījumi, kad kāda piegāde aizkavējas, tie uzskatāmi par izņēmumu. "Šobrīd redzam, ka ap 95% piegāžu piegādājam laikā un pat lielai daļai klientu, kas veiks pasūtījumu piektdien, 22.decembrī, pasūtījumus piegādāsim līdz Ziemassvētkiem," norādīja Neimanis, piebilstot, ka "1a.lv" piegādes veiks uz vairumu pakomātu gan dienu pirms, gan Ziemassvētku dienā.
Internetveikala "220.lv" īpašnieces SIA "Pigu Latvia" valdes priekšsēdētāja Laila Snidzāne aģentūrai LETA sacīja, ka Ziemassvētki un Jaunais gads vienmēr ir periods, kurā ir visvairāk darba, un šis gads nav izņēmums. Viņa skaidroja, ka ļoti liela cilvēku daļa atliek dāvanu pirkšanu uz pēdējo brīdi, ko mēdz iespaidot arī laikapstākļi, kad nav sniegs, tādējādi cilvēkos neradot svētku sajūtu. ""Viskarstākais" laiks ir divas nedēļas pirms Ziemassvētku vakara, savu pīķi sasniedzot divdesmitajos decembra datumos, kad sagatavoto paciņu skaits pret vidējo daudzumu pieaug trīs līdz četras reizes," norādīja Snidzāne.
Tomēr viņa uzsvēra, ka pēc Ziemassvētkiem iepirkšanās drudzis Latvijā nebeidzas kā tas ir, piemēram, Lietuvā un Igaunijā. "Pigu Latvia" valdes locekle sacīja, ka tas Latvijā turpinās līdz Jaunajam gadam. Turklāt divas nedēļas pēc Jaunā gada joprojām vērojams liels pasūtījumu skaits. Snidzāne minēto skaidroja ar to, ka, iespējams, daļa iedzīvotāju pērk dāvanas uz pareizticīgo Ziemassvētku laiku.
Ņemot vērā, ka gan uz Ziemassvētkiem, gan uz Jauno gadu preces aktīvi tiek iegādātas dāvanām, tad, pēc "Pigu Latvia" valdes locekles teiktā, laicīgas piegāde "220.lv" ir ļoti svarīga. Līdz ar to internetveikalam no šā gada decembra vidus līdz gada beigām darbojas speciāla programma, kuras laikā klientiem tiek garantēta laicīga piegāde līdz Ziemassvētkiem vai līdz Jaunajam gadam.
Tāpat interneta veikala "Xnet" pārstāvis Jorens Kovaļovs aģentūrai LETA sacīja, Ziemassvētku un Jaunā gada posmā iepirkšanās internetveikalā šogad bijusi daudz aktīvāka nekā citās sezonās. Vienlaikus viņš nevarēja nosaukt konkrētus apgrozījuma rādītājus, jo tie vēl nav pilnībā apkopoti, tomēr pašreizējās aplēses liecina, ka tas, salīdzinot ar pirmssvētku laiku pērn, "Xnet" šogad varētu būt pieaudzis par 20%.
Kovaļovs sacīja, ka svētku laikā internetveikals pievērš īpašu uzmanību, lai pasūtījumi nonāktu laicīgi pie klientiem. Turklāt internetveikals klientus informē par piegādes statusu. "Mēs parūpēsimies par dāvanām. Un tiekam galā ar pasūtījumu nogādāšanu klientiem mēs lieliski," uzsvēra "Xnet" pārstāvis.