Cilvēkus Ķīnā sanikno seksisms "Ikea" reklāmā
foto: Vida Press
“Es gribu zināt tikai vienu jautājumu. Vai “Ikea” uzdrošinātos šādu reklāmu rādīt Zviedrijā?” jautā kāds interneta lietotājs.
Bizness un ekonomika

Cilvēkus Ķīnā sanikno seksisms "Ikea" reklāmā

Kasjauns.lv

Zviedrijas mēbeļu ražotājs “Ikea” Ķīnā būs spiests mainīt TV reklāmu, jo interneta lietotājiem šis video ir šķitis seksistisks, raksta “Business Insider”.

Apmēram pusminūti ilgajā reklāmā rādīta situācija, kā sieviete saka savai meitai: “Nesauc mani par māti, ja nespēj mājās atvest puisi.” Un pēc tam nākamajos kadros redzams, kā meitene ieved savu puisi ģimenes viesistabā. Viņas vecāki ar to ir ļoti apmierināti un pārvērš savu pusdienu galdu par greznu banketu vietu, izmantodami dažādas “Ikea” lietas.

 Ķīnā šī reklāma ir saniknojusi interneta lietotājus, jo īpaši vientuļās sievietes. Viņas sociālajā tīklā “Weibo”, kas ir Ķīnas analogs populārajam “Twitter”, sūdzas, ka šī reklāma ir nekorekta un seksistiska.

“Es gribu zināt tikai vienu jautājumu. Vai “Ikea” uzdrošinātos šādu reklāmu rādīt Zviedrijā?” jautā kāds interneta lietotājs. “Tas, vai tev ir vai nav partneris, ir katra cilvēka privātā lieta. Un nevienam te nav tiesību jaukties, un jo īpaši reklāmai,” raksta cits “Weibo” lietotājs, kuram šajā tīklā ir 6 miljoni sekotāju.
“Ikea” pārstāve Ķīnā stāsta, ka saņēmusi atsauksmes no lietotājiem, kuriem šī reklāma radījusi negatīvas izjūtas. “Ikea” apsolījusi, ka šī reklāmu dažu dienu laikā nomainīs.

Zviedru uzņēmums “Ikea” nav pirmā ārzemju kompānija, kurai reklāmas dēļ radušās nepatikšanas Ķīnā. Jūlijā Vācijas autoražotājs “Audi” iekūlās problēmās, sievietes salīdzinādams ar lietotām automašīnām.