Tuvākajā laikā vairāki investori varētu sākt "airBaltic" pirmsiegādes izpēti
uvākajā laikā vairāki potenciāli investori varētu sākt Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" padziļināto izpēti (due diligence), šodien žurnālistiem pēc valdības sēdes sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Viņš norādīja, ka Ministru kabinets šodien tika informēts par stratēģiskā investora piesaistes gaitu nacionālajai lidsabiedrībai. Kopumā uzrunāti vairāk nekā 40 potenciālo ieguldītāju no visas pasaules, un līdz šā gada beigām plānots procesu pabeigt.
Pēc viņa teiktā, sarunas turpinās ar daudziem iespējamiem investoriem, tostarp vairāki no tiem tuvākajā laikā jau varētu sākt aviokompānijas padziļināto izpēti.
Taujāts, vai uzrunāts arī kāds potenciāls ieguldītājs no Krievijas, Augulis atbildēji noraidoši.
Vienlaikus viņš apliecināja, ka valsts joprojām vēlas saglabāt vairāk nekā 50% plus vienu akciju kompānijā, tostarp joprojām investora piesaitē ir spēkā uzstādījums par maršrutu tīkla nesamazināšanu un lidostas "Rīga" saglabāšanu par bāzes lidostu.
Ministrs arī norādīja, ka patlaban tāda kapitāla piesaistes iespēja kā "airBaltic" akciju kotēšana biržā netiek apsvērta.
Arī "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss pauda, ka patlaban viss norit veiksmīgi un atbilstoši grafikam.
Tāpat viņš apliecināja, ka aviokompānija spētu īstenot flotes atjaunošanas plānus arī bez investora piesaistes. Tostarp Gauss atgādināja, ka lidsabiedrība iegādājas ne tikai jaunos CS300 gaisa kuģus, bet plāno nomainīt arī esošās turbopropelleru lidmašīnas.
Kā ziņots, "airBaltic" biznesa plānā "Horizon 2021" ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste 50 miljonu eiro apmērā, lai pilnībā nodrošinātu lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpinātu uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru. Uzņēmums apliecinājis, ka negrasās vērsties pie valsts, lai prasītu veiktu papildu ieguldījumu.
Latvijas valdība ir uzstādījusi mērķi līdz 2017.gada beigām atrast lidsabiedrības stratēģisko investoru. Potenciālo ieguldītāju meklē starptautiskais finanšu konsultāciju un aktīvu pārvaldības uzņēmums "Lazard Freres".
Tāpat vēstīts, ka pērn maijā tika pabeigta "airBaltic" pamatkapitāla palielināšana, tam sasniedzot 256,473 miljonus eiro. Atbilstoši Latvijas valdības un Vācijas investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa parakstītajam līgumam viņš pērn marta beigās "airBaltic" ieguldīja apmēram 52 miljonus eiro, savukārt valsts investēja 80 miljonus eiro, "airBaltic" kapitalizējot Valsts kases aizdevumu.
Pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij piederēja aptuveni 80% "airBaltic" akciju, bet investoram "Aircraft Leasing 1", kura valdes priekšsēdētājs bija Montāgs-Girmess, piederēja 20% akciju. Savukārt "Aircraft Leasing 1" īpašnieks bija Īrijā reģistrēta kompānija "IALH LIMITED".
Savukārt šogad aprīlī par "airBaltic" pastarpinātu mazākuma akcionāru kļuva Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, kurš no Montāga-Girmesa pārņēma "Aircraft Leasing 1".
"airBaltic" pērn nopelnīja 1,2 miljonus eiro, kas ir vairākas reizes mazāk nekā 2015.gadā, kad uzņēmuma peļņa bija 19,5 miljoni eiro. Savukārt lidsabiedrības apgrozījums pērn bija 286 miljoni eiro, kas ir aptuveni par 1% vairāk nekā 2015.gadā.