"Rīgas satiksme" plāno iegādāties 150 jaunus autobusus un 120 trolejbusus
Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", īstenojot ilgtermiņa sabiedriskā transporta attīstības plānus, paredzējusi šogad turpināt investīciju projektus, tostarp sākt iepirkuma procedūru jaunu autobusu un trolejbusu iegādei.
"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena sagatavotajā ziņojumā par uzņēmuma attīstības stratēģiju 2011.gadam un darbības plānu tās īstenošanai minēts, ka ritošā sastāva atjaunošanas nolūkos paredzēts iegādāties 120 jaunu trīsasu savienoto zemās grīdas trolejbusus un 150 autobusus.
SIA "Rīgas satiksme" preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūrai LETA pastāstīja, ka jaunu pasažieru autobusi tiks iepirkti, lai atjaunotu ritošo sastāvu, kurā ir nu jau vairāk nekā desmit gadu veci autobusi, kurus uzņēmums iegādājās, sākot no 1997.gada, un kuri joprojām tiek izmantoti pasažieru pārvadāšanai.
Pēc Zaķa teiktā, visticamāk, tie būšot "Daimler" ražotie "Mercedes Benz" autobusi, par kuriem sākta skandalozā starptautiskā kukuļošanas lieta saistībā ar Rīgas domes amatpersonu piekukuļošanu. Saskaņā ar autobusu dokumentāciju šos transportlīdzekļus paredzēts ekspluatēt līdz desmit gadiem.
"Rīgas satiksmes" preses sekretārs norādīja - lai arī iepirkuma konkursu paredzēts izsludināt jau šogad, visticamāk, līdz autobusu un trolejbusu iepirkšanai un nogādāšanai Rīgā paies pāris gadu. Savukārt jaunus trolejbusus paredzēts iegādāties, jo 25% pašreizējo Rīgas trolejbusu ir vairākus desmitus gadu veci - vēl no padomju laikiem.
Turpinot investīciju projektus, šogad "Rīgas satiksme" arī plāno nodot ekspluatācijā 20 zemās grīdas tramvajus, veikt infrastruktūras modernizāciju zemās grīdas tramvaja ieviešanai - sliežu ceļu, vilces apakšstaciju, kontakttīkla, kabeļtīkla, civilās būvniecības, luksoforu, satiksmes vadības centra, "park&ride" sistēmas, pieturvietu modernizācijai un depo Brīvības ielā modernizācijai, lai to pielāgotu zemās grīdas tramvajiem.
Tāpat esot plānots turpināt attīstīt vienoto elektronisko norēķinu sistēmu par sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošanu, attīstīt autostāvvietu infrastruktūras un apmaksas sistēmu, izmantojot bezskaidras naudas norēķinu. Pašreizējos ilgtermiņa aizņēmumu pamatsummas atmaksai "Rīgas satiksme" 2011. gadā plāno izlietot 15,3 miljonus latu. Procentu maksājumiem ik gadu uzņēmums izlieto aptuveni trīs līdz piecus miljonus latu. Saskaņā ar noslēgtajiem aizdevuma līgumiem un piešķirto kredītu atmaksas grafikiem investīciju projektu realizācijai prognozēts, ka palielināsies izdevumi procentu maksājumiem par 0,8 miljoniem latu.
Ņemot vērā, ka budžets 2011. gadam plānots ar deficītu, "Rīgas satiksme" varētu nespēt nodrošināt vienu no kredītiestādes nosacījumiem par aizdevumu piešķiršanu, un pastāv risks, ka bankas var paaugstināt procentu likmes par jau izsniegtajiem kredītiem, līdz ar to vēl vairāk pasliktinot uzņēmuma finansiālo stāvokli, norādīts "Rīgas satiksmes" šī gada budžeta dokumentācijā.
Lai īstenotu Rīgas pilsētas elektrotransporta attīstības koncepciju 2004.-2018. gadam un Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018. gadam, šogad uzņēmuma budžetā paredzēts realizēt investīcijas projektu 54 miljonu latu apmērā.