Bizness un ekonomika

Ierobežotā kustība Suecas kanālā rada problēmas kravu nosūtītājiem un saņēmējiem

Jauns.lv

Tā kā kustība Suecas kanālā pēc Ēģiptes nemieriem joprojām ir ierobežota, problēmas radušās ne tikai kuģu kompāniju īpašniekiem, bet arī kravu nosūtītājiem un saņēmējiem Āzijā un Eiropā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja starptautiskajā loģistikas kompānijā "Gefco".

Kompānijas pārdošanas un marketinga direktors Dmitrijs Solovjovs skaidro, ka patlaban Eiropas ostās ir uzkrājušies pietiekami lieli kravu apjomi. Šī situācija radusies apmēram divas trīs nedēļas pēc tam, kad bija sākušies nemieri Ēģiptē. Problēmas radot fakts, ka Ēģipte atrodas Suecas kanāla krastā un pa kanālu tiek transportētas visas kravas no Tālajiem Austrumiem, ieskaitot Ķīnu, Indonēziju, uz Eiropas valstīm un atpakaļ.

Suecas kanālu var apbraukt, tikai metot loku ap Āfriku, taču tie ir lieki 10 000 kilometru. "Šādā situācijā visi cer uz ātru problēmas atrisinājumu," skaidro Solovjovs.

Kā ziņots, pie Āfrikas krastiem, tieši pie iebraukšanas Suecas kanālā, sākusies arī pirātu aktivizēšanās un kuģi šo ceļu neizvēlas. Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Aivars Tauriņš prognozēja, ka pirātisma draudi "var pat pieaugt" un līdz ar to iespēja izmantot Suecas kanālu kļūst problemātiska. Latvijas uzņēmējus šī situācija būtiski nevarot ietekmēt, ņemot vērā, ka konteinerkravu plūsma uz Latviju ir niecīga - no tiem konteineriem, kurus apkalpo Rīgas osta, tikai padsmit procenti nāk uz Latviju, pārējās kravas domātas Krievijai un NVS valstīm. Ja situācija kļūtu dramatiskāka, lielāka ietekme būtu uz Eiropas iekšējo tirgu un tiktu ietekmēti autopārvadājumi.

Kā ziņots, pēc vērienīgajiem protestiem un nemieriem Ēģiptes prezidents Hosni Mubaraks, kurš pie varas Ēģiptē atradās gandrīz trīs desmitgades, pagājušās nedēļas piektdienā atkāpās no prezidenta amata un nodeva varu armijas rokās.