Atbalstīts Daugavpils Tramvaju uzņēmuma modernizācijas projekts
Satiksmes ministrijas komisija atbalstījusi Daugavpils Tramvaju uzņēmuma modernizācijas projektu, aģentūru LETA informēja Daugavpils domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis (LPP/LC).
Projekts "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija", kura realizācija sāksies, tiklīdz būs parakstīts līgums, paredz ieguldīt sabiedriskā transporta attīstībā Daugavpilī vairāk nekā 8,26 miljonus latu.
Projekta realizācijas gaitā Daugavpilī paredzēs rekonstruēt tramvaja sliežu ceļa posmu 18. novembra ielā, no Vienības līdz Valkas ielai. Rekonstruējamā sliežu ceļa posma garums - aptuveni 6,2 kilometri. Rekonstrukcijas gaitā plānots izmantot bezšuvju sliežu tehnoloģiju, kas ievērojami samazinās trokšņu un vibrāciju līmeni.
Plānots atjaunot arī trīs līdz četras pārveidošanas apakšstacijas, 13 pieturvietas un desmit pārbrauktuves, kā arī iegādāties aptuveni 12 jaunus tramvaja vagonus. Tie, iespējams, varētu būt modernie zemās grīdas tramvaji. Īstenojot projektu, paredzēts novērst arī problēmas ar kontakttīklu stiprinājumiem pie ēku sienām, kas rada neērtības iedzīvotājiem un ēku īpašniekiem.
Īstenojot projektu, tiks veicināta arī efektīvāka resursu izmantošana, kā arī videi draudzīgākā pilsētas sabiedriskā transporta līdzekļa - tramvaja - attīstība. Tas kļūs pieejamāks un patīkamāks.
Projektu plānots realizēt programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātē "Publiskais transports ārpus Rīgas". No projekta attiecināmajām izmaksām 7 028 040 latus (85%) apņēmies finansēt Eiropas Reģionālais attīstības fonds (ERAF).
Daugavpilī tramvajs kursē kopš 1946. gada, sliežu ceļu kopējais garums ir 25,2 kilometri. Uzņēmuma rīcībā patlaban ir aptuveni 50 tramvaja vagoni, to vidējais vecums ir vairāk nekā 20 gadu. Daži tramvaja vagoni, kuru ekspluatācijas laiks ir 18 gadi, Daugavpilī tiek ekspluatēti 28 gadus. Novecojušais ritošais sastāvs rada uzņēmumam nopietnas problēmas.
LETA