Lidosta "Rīga" pērn strādājusi ar trīs miljonu latu zaudējumiem
Bizness un ekonomika

Lidosta "Rīga" pērn strādājusi ar trīs miljonu latu zaudējumiem

Jauns.lv

Neauditētie dati liecina, ka starptautiskā lidosta "Rīga" pērn strādājusi ar trīs miljonu latu zaudējumiem, šodien preses konferencē klātesošos informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Pēc viņa teiktā, lidostā notikušas vairākas lielas izmaiņas, kā galveno minot ienākumu samazinājumu par 3,5 miljoniem latu gadā, kas saistīts ar privātā virszemes apkalpošanas operatora ienākšanu lidostā.

Pērn notikušas lidostas ieņēmumu sadalījuma īpatsvara izmaiņas, neaviācijas ieņēmumiem saimnieciskajā darbībā pārsniedzot aviācijas ieņēmumus. Telpu iznomāšana terminālī šā gada janvārī vien ienesusi 557 240 latus.

"Termināļa apsaimniekošanas nodošana vienās rokās ir atmaksājusies, un atšķirībā no vairākiem maziem nomniekiem patlaban maksājumus vienmēr varam saņemt laikā," stāstīja Luhse.

Šā gada janvārī lidostas ieņēmumi bijuši 1,679 miljoni latu, kas ir par 3,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Tāpat šogad mazliet pieaudzis arī reisu un pārvadāto pasažieru skaits - ja pērn janvārī pārvadāti 297 829 pasažieri 4851 reisā, tad šogad skaits palielinājies līdz 301 298 pasažieriem 5217 reisos.

Vienlaikus Luhse norādīja, ka lidostas peļņa šā gada janvārī augusi vairāk nekā sešas reizes, sasniedzot 62 333 latus.

Viņš arī uzsvēra, ka lidostas izmaksas, kas janvārī veidojušas 1,79 miljonus latu, patlaban ir pārāk augstas un, visticamāk, nāksies samazināt darba spēka izmaksas. "Būsim godīgi, esam apauguši ar darbiniekiem," sacīja Luhse.

Kā galvenās problēmas, sākot darbu lidostas valdē, Luhse minēja detālplānojuma trūkumu, kura izveide prasīs vismaz gadu, kā arī par četriem gadiem iekavēto termināļa attīstību.

"Protams, nevar aizmirst konfliktu ar "airBaltic", kurā esam ķīlnieka lomā," piebilda Luhse.

Lidostas vadītājs uzsvēra, ka pašreizējais "Rīgas" terminālis sasniedzis savu apkalpojamo pasažieru kapacitāti un patlaban pusmiljons pasažieru ik gadu spiesti gaidīt rindās nepiemērota plānojuma dēļ.

Pēc Luhses teiktā, ja projekts tiks apstiprināts Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padomes sēdē 22.martā, iespējams, jau šogad tiks sākta termināļa paplašināšana, to nododot ekspluatācijā 2012.gadā, kas palielinātu lidostas kapacitāti par 2,5 miljoniem pasažieru gadā.

Termināļa paplašināšana izmaksātu 17 miljonus latu. Un, kaut arī tehniskais projekts izstrādāts jau 2007.gadā, tā izmaksas šo gadu laikā neesot mainījušās.

"Jaunajā terminālī jāatdala zemo cenu aviolīniju pasažieri no "normālo" aviokompāniju pasažieriem," skaidroja Luhse.

Tāpat šogad tiktu sākta tehniskā projekta izstrāde nākamajai termināļa paplašināšanas kārtai, kas spētu palielināt pasažieru kapacitāti līdz 12 miljoniem gadā.

Nākamā projekta kārta ekspluatācijā tiktu nodota 2015.gadā, taču Luhse uzsvēra, ka tas jāpaveic jau līdz 2014.gada augustam, pirms Latvija kļūst par Eiropas Savienības prezidējošo dalībvalsti 2015.gadā.

Kā svarīgs veicamais uzdevums arī ir esošā skrejceļa atjaunošana, ko nepieciešams paveikt līdz 2013.gadam, kad lidostai būs jāpagarina sertifikāts.

Jau ziņots, ka 2010.gadā starptautiskā lidosta "Rīga" apkalpoja 4,66 miljonus pasažieru, kas ir gandrīz par 0,6 miljoniem cilvēku vairāk nekā 2009.gadā, kad kopumā tika apkalpoti 4,06 miljoni ceļotāju.

Pērn lidostā darbību sāka sešas jaunas lidsabiedrības un tika atklāti 12 jauni galamērķi.

LETA/Foto: LETA