Bizness un ekonomika

Pieaug Āzijas uzņēmumu aktivitāte sociālajos tīklos „Facebook” un „Twitter”

Jauns.lv

Pērn par 50%, salīdzinot ar 2009.gada datiem, palielinājies to Āzijas uzņēmumu skaits, kuri izmanto vismaz vienu no sociālo mediju platformām.

­ 2010.gada beigās un šī gada sākumā, kad tika veikts pētījums, 67% Āzijas uzņēmumu izmantoja vismaz vienu no sociālo mediju platformām.

Tajā pat laikā Eiropas un ASV kompāniju klātbūtne sociālajos tīklos palikusi gandrīz nemainīga, sasniedzot attiecīgi 89% (+1%) un 84% (-2%).

Pētījums veikts, lai noskaidrotu, cik lielā mērā "Fortune Global 100" topā iekļautās kompānijas lieto tādas populāras sociālo tīklu platformas kā "Twitter", "Facebook", "YouTube", korporatīvos blogus, kā arī sociālos tīklus vietējās valodās.

„Daļēji sociālo tīklu lietošanas pieaugums Āzijā izskaidrojams ar investīciju palielināšanos lokālajā mārketingā, taču visvairāk šo izaugsmi veicina tās Āzijas kompānijas, kuras izmanto sociālos medijus, lai piesaistītu jaunas auditorijas ārzemēs," uzskata "Mediju Tilts/Burson-Marsteller" valdes priekšsēdētāja Laura Minskere.

Viņa skaidro, ka patlaban globālās kompānijas demonstrē augstāku prasmju līmeni, lietojot sociālos tīklus, un daudz labprātāk iesaistās tiešā kontaktā ar saviem klientiem un citām ieinteresētajām pusēm, izmantojot tieši sociālo tīklu platformas.

Pētījums arī atklāja, ka kompānijas arvien biežāk komunicē ar citiem lietotājiem, izmantojot dažādas platformas, kuras tika aplūkotas šajā pētījumā.

84% no šogad pētījumā iekļautajām kompānijām aktīvi darbojas vismaz uz vienas no apskatītajām sociālo tīklu platformām, salīdzinot ar 79% pērn. Eiropas kompānijas ar 89% pārsniedz vidējo rādītāju.

Tāpat pētījuma dati liecina, ka 25% kompāniju izmanto visas četras izpētītās platformas. Pērn tie bijuši 20% no aptaujātajām kompānijām. Eiropas kompāniju viszemākais rezultāts - 15% - liecina par to, ka šajā reģionā uzņēmumi koncentrējas uz vienu vai diviem kanāliem, nevis aktīvi lieto visas platformas. Āzijas un Klusā okeāna reģionā šis rādītājs ir 33%, bet ASV - 34%.

Globālajā mērogā kompāniju dalība "Twitter" ir pieaugusi visvairāk, kura popularitāte no 65% pērn pieaugusi līdz 77% šogad. Pēc tam sekoja "YouTube", "Facebook" un korporatīvā blogošana.

Pētījumā konstatēts, ka pusei Āzijas kompāniju tagad ir savas "Facebook" lapas, salīdzinot ar 40% pērn. Savukārt Āzijas kompāniju "Twitter" lietotāju skaits pieaudzis no 40% lietotāju 2010.gadā līdz 67% 2011.gadā.

Sabiedrisko attiecību aģentūras "Mediju Tilts/Burson-Marsteller" sociālo mediju komunikāciju direktors Gunārs Klēģers norāda, ka arī Latvijā esam sasnieguši punktu, kad spēcīgi izveidoti uzņēmumu sociālo platformu profili kā informācijas kanāls nereti spēj konkurēt ar medijiem to tradicionālajā izpratnē - ar rakstiem un sižetiem.

"Tas ir cieši saistīts ar pieprasījumu - klientu interese par sociālajiem medijiem joprojām ir augsta, un tāda tā tuvākajā laikā arī saglabāsies, jo, pirmkārt, parādās arvien vairāk lokālo veiksmes stāstu, kā arī turpina pieaugt visu Latvijā populārāko sociālo platformu lietotāju skaits. Starp "Fortune Global 100" kompānijām Eiropa ir līdere "Twitter" lietošanā - 83% no minētajiem Eiropas uzņēmumiem aktīvi tur darbojas," stāsta aģentūras sociālo mediju komunikāciju direktors.

Tāpat viņš uzsver, ka patlaban arī Latvijā lielās kompānijas arvien drošāk komunicē ar auditoriju sociālajos medijos, jo ir sapratušas, ka tā ir vieta, kur iegūt lojālus sava zīmola fanus, kuri ir viens no vērtīgākajiem zīmola vārda nesējiem. Izaugsmes iespējas joprojām esot lielas.

Pētījums veikts no 2010.gada novembra līdz 2011.gada janvārim, balstoties uz žurnāla "Fortune Magazine" izveidotajā "Fortune Global 100" sarakstā iekļauto pasaules ietekmīgāko kompāniju aktivitāti sociālajos medijos. ASV tika aptaujātas 32 kompānijas, Eiropā - 47 kompānijas, Āzijas un Klusā okeāna reģionos - 18 kompānijas un Latīņamerikā - trīs kompānijas.


LETA  Nozare.lv

­