Latvijas apdrošinātājam jāmaksā miljons par avāriju Vācijā
Bizness un ekonomika

Latvijas apdrošinātājam jāmaksā miljons par avāriju Vācijā

Jauns.lv

Apdrošināšanas AS "Seesam Latvia" par Vācijā notikušu satiksmes negadījumu varētu nākties izmaksāt viena miljona eiro jeb aptuveni 700 000 latu lielu obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) atlīdzību.

Attēlā redzamais negadījums nav saistīts ar notikušo.
Attēlā redzamais negadījums nav saistīts ar notikušo.

Informēja uzņēmuma Mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore Dace Gertnere.

Balstoties uz ārvalstu sadarbības partneru prognozēm, Apdrošināšanas uzņēmums rezervējis šo summu izmaksu plānā, sacīja Gertnere, norādot, ka par tik lielu iespējamo atlīdzību Latvijā runa ir pirmo reizi. Precīza atlīdzības summa tiks paziņota, kad noslēgsies satiksmes negadījuma izmeklēšana un tiks apkopotas visas izmaksas, taču atlīdzības izmaksa par pierādītām un apstiprinātām pozīcijām jau ir sākusies.

Pagaidām veikti tikai pirmie pārskaitījumi 11 000 eiro (7700 latu) apjomā, lai segtu izdevumus par dažādām ekspertīzēm un veiktu priekšapmaksu par cietušā ārstēšanos. Tālākie maksājumi būs saistīti ar automašīnai nodarīto bojājumu atlīdzību, cietušās personas ārstēšanās izdevumu segšanu, invaliditātes iestāšanās kompensāciju un cietušās personas pārstāvošā advokāta pakalpojumu apmaksu, skaidroja Gertnere.

Satiksmes negadījums, kurā kopumā bija iesaistīti vismaz pieci transporta līdzekļi, notika 2009. gada oktobrī Vācijā uz ātrgaitas maģistrāles, un tam bija smagas sekas - straujas bremzēšanas dēļ starp divām kravas automašīnām tika iespiesta vieglā pasažieru automašīna.

Gertnere skaidroja, ka, lai gan visas negadījumā iesaistītās mašīnas brauca ar atļauto ātrumu, distance starp transportlīdzekļiem tomēr izrādījusies nepietiekama. Vispirms strauji bremzējusi kravas automašīna ar Čehijas reģistrācijas numuru, jo tā šoferis tuvu priekšā pēkšņi pamanīja tikko notikušu ceļu satiksmes negadījumu. Aiz šīs mašīnas brauca 2006. gada izlaiduma "Renault Espace", kuru vadīja 61 gadu vecs Austrijas pilsonis, bet tālāk sekoja "Scania", pie kuras stūres sēdēja 39 gadus vecs šoferis no Latvijas.

Izmeklētāji līdz pat šim laikam nav precīzi noskaidrojuši, vai "Renault Espace" vadītājs paguva vai nepaguva nobremzēt savu auto pirms priekšā braucošā kravas auto. Līdz ar to nav skaidrs, vai vieglais auto pats ietriecies smagajā auto vai iestumts tajā - šoferis no Čehijas neatceras, vai uzreiz pēc apstāšanās sajutis vienu vai tomēr divus triecienus aizmugurē.

"Jebkurā gadījumā, "Scania" no Latvijas nobremzēt nepaguva, tāpēc "Renault Espace" tika burtiski saplacināts starp divām fūrēm," sacīja Gertnere, piebilstot, ka vieglās automašīnas vadītājs guva nopietnas traumas un mediķiem neizdevās saglābt viņa kāju, un to nācās amputēt. "Šoferis no Latvijas netiek uzskatīts par šī satiksmes negadījuma izraisītāju, tomēr nepareizi izvēlētā braukšanas distance neļāva viņam kritiskā situācijā apstādināt savu auto. Pagaidām izmeklēšana turpinās un vēl tiek lemts par viņa atbildības pakāpi notikušajā satiksmes negadījumā, kā sekas bija neglābjami sabojāts citas personas auto un bojātā transportlīdzekļa vadītājam nodarītie smagie miesas bojājumi, kuru dēļ cietušais kļuva par invalīdu," sacīja Gertnere.

Uzņēmuma eksperti ziņu par šo negadījumu saņēma tikai pagājušā gada augustā no Austrijas kolēģiem - desmit mēnešus pēc notikuma.

"Jāpiebilst, ka mēs laiku pa laikam saskaramies ar to, ka cietušie par satiksmes negadījumu, kas noticis ārzemēs, apdrošinātāju informē tikai pēc kāda laika. Šajā reizē notikums juridiski ir ļoti sarežģīts, jo negadījums noticis Vācijā, smagi cietis Austrijas pilsonis, bet negadījumā iesaistītie smagie transportlīdzekļi ir no Čehijas un Latvijas," skaidroja Gertnere.

"Scania" vadītājs no Latvijas nebija tieši vainojams satiksmes negadījuma izraisīšanā, tomēr tieši viņa vadītais transportlīdzeklis radīja smagas sekas. Līdz ar to uzņēmumam kā viņa civiltiesiskās atbildības apdrošinātājam jāuzņemas OCTA līgumā paredzētās saistības.

"Summa ir ļoti liela, jo daudzās Eiropas valstīs, tostarp Austrijā un Vācijā, noteikti daudz augstāki apdrošināšanas atlīdzību limiti vai arī tiem vispār nav ierobežojumu," sacīja atlīdzību departamenta speciāliste Anna Celmiņa.


kasjauns.lv/LETA/Foto: EPA/LETA