Pārtrauc 144 miljonus latu vērto vilcienu iegādes konkursu
Bizness un ekonomika

Pārtrauc 144 miljonus latu vērto vilcienu iegādes konkursu

Jauns.lv

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS "Pasažieru vilciens" turpināt iepirkuma procedūru un slēgt līgumu slēgtā konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi bez grozījumu veikšanas nolikumā.

­

Par to liecina paziņojums biroja mājaslapā. Šādu lēmumu IUB pieņēmis pēc AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" šā gada 11.februārī iesniegtās sūdzības un 9.martā iesniegtā sūdzības papildinājuma izskatīšanas.

Iepirkumu uzraudzības birojs secinājis, ka "Pasažieru vilcienam" nepieciešams veikt izmaiņas nolikumā attiecībā uz jēdzienu "vienota elektrovilcienu un dīzeļvilcienu platforma".

Nolikums paredz, ka vienota platforma ir identiski elektrovilciena un dīzeļvilciena galvenie mezgli un detaļas, vilciena vadības kontrole un vadības kabīnes aprīkojums, savstarpēji izmantojamas vienas un tās pašas rezerves daļas, ciktāl tās ir tehniski iespējams, kā arī izmantojams kopējs remonta centra aprīkojums.

No "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" sūdzības pēc būtības izriet, ka "Pasažieru vilciens" atbildēs uz kandidātu uzdotajiem jautājumiem vienotas platformas jēdzienu ir paplašinājis, tādējādi "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" ieskatā nav skaidrs konkursa iepirkuma priekšmets.

Vienlaikus sūdzībā tika norādīts, ka līguma projekts paredz, ka par līguma izbeigšanu, pamatojoties uz līguma 77.punkta pirmo daļu, izpildītājam maksāt "Pasažieru vilcienam" līgumsodu 3% apjomā no līguma cenas. Tomēr papildus izpildītājam var nākties maksāt līgumsodu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apjomā. "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" ieskatā kopumā līgumsoda maksājumi var izvērsties paverdzinoši un negodīgi, jo par vienu pārkāpumu paredzēti divu veidu līgumsoda maksājumi.

Kā liecina IUB mājaslapā publiskotā informācija, līguma projekta 77.punkta pirmā daļas "a" punkts paredz tiesības izbeigt līgumu, ja izpildītājs kavē jebkuru no piegādes grafikā noteiktajiem vienības pieņemšanas ekspluatācijā termiņiem vairāk par 60 dienām un puses nav vienojušās par termiņa pagarinājumu.

IUB lēmumu aizliegt slēgt līgumu bez grozījumu veikšanas nolikumā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma saņemšanas dienas.

Kā ziņots, konkursā PV vēlas iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.

Iepirkuma konkursu PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā un 2010.gada septembrī beidzot noslēdzās pirmā kārta, kad tika noteikts pirmais otrās kārtas atlases kārtas beigu termiņš - 17.decembris.

9.martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie testa vilcieni tikšot piegādāti 2012.gadā, bet piegādes varētu sākties 2013.gadā. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Kasjauns.lv/Foto: Dzintars Vikšers/LETA

­