"Apple" pasaulē dārgāko zīmolu topā apsteidz "Google"
Par pasaulē dārgāko zīmolu kļuvusi ASV datortehnoloģiju kompānija "Apple", apsteidzot interneta kompāniju " Google", liecina kompānijas "Millward Brown" ikgadējais pētījums par zīmoliem pasaulē.
"Apple" vērtība šobrīd sasniedz 153 miljardus ASV dolāru (73,8 miljardi latu).
""Apple" pārkāpj cenu veidošanas modeļus," teica "Millward Brown" pārstāvis Pīters Velšs, komentējot "Apple" panākumu atslēgu. Viņš skaidroja, ka planšetdatoru "iPad" ražotājs ir sasniedzis luksusa zīmola statusu, kad, zīmola cenai pieaugot, palielinās sabiedrības alkas iegūt tā produktus. "Apple" pievērš uzmanību visniecīgākajām detaļām un arvien palielina savu ietekmi korporatīvajā vidē, paliekot pieejams arī citiem patērētājiem, visu laiku mēģinot rīkoties atšķirīgi no citiem ražotājiem, skaidro zīmolu eksperts.
Pēdējo četru gadu dārgākais zīmols pasaulē "Google" šogad ir atkāpies uz otro vietu. "Google" vērtība ir gandrīz 111 ,5 miljardi dolāru (53,8 miljardi latu). Trešo vietu ieņem globālā tehnoloģiju kompānija IBM, kuras vērtība ir 100,8 miljardi dolāru (48,6 miljardi latu).
Pirmajā vērtīgāko zīmolu desmitniekā ir sešas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kompānijas. 5. vietu ieņem ASV datoru programmatūras kompānija "Microsoft", 7.vietā ir ASV telekomunikāciju gigants "AT& T", bet 9.vietā ir Ķīnas valstij piederošais telekomunikāciju uzņēmums "China Mobile", kura vērtība ir 57,3 miljardi dolāru (27,6 miljardi latu).
Pirmajā desmitniekā ir arī ātrās ēdināšanas kompānija "McDonald's", kas ierindojies ceturtajā vietā, atspirdzinošo dzērienu ražotājs "Coca-Cola" ierindots 6. vietā, kam seko tabakas gigants "Marlboro" un elektronikas ražotājs "General Electric" (10. vieta).
BNS/Foto: EPA/LETA