Degvielas tirgotāju rentabilitāte Latvijā ir vidēji 1%
Degvielas tirgotāju rentabilitāti ir ļoti maza - vidēji tā varētu būt aptuveni 1%, lai gan telekomunikāciju uzņēmumiem tā sasniedz pat 30%, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda jaunais Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas vadītājs Mārtiņš Stirāns.
Stirāns norāda, ka pērn "Statoil" rentabilitāte bijusi 0,5%, kas absolūtos skaitļos aptuveni viens miljons latu, bet Latvijas Mobilā telefona (LMT) rentabilitāte sasniedza 30%, un peļņa pirms nodokļiem bija gandrīz 40 miljoni latu, savukārt "Swedbank" pirmajos trīs mēnešos nopelnījusi gandrīz 30 miljonus latu.
"Tās ir nesalīdzināms lietas," uzsver eksperts.
Viņš arī norāda, ka Latvijā starpība starp vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības cenu esot mazāka nekā citur Eiropā - aptuveni 7% starpība, kas ir pieci seši santīmi par litru, un tas ļauj tirgum "vairāk vai mazāk" strādāt bez mīnusiem. Mazie tirgotāji nereti šo cenu nolaižot vēl zemāku, jo ir zemāks servisa līmenis
Degvielas tirgotāju asociācija ir sabiedriska organizācija, kas Latvijā apvieno juridiskas un fiziskas personas nolūkā veicināt degvielas un citu naftas produktu tirdzniecības attīstību, kā arī veikt citu statūtos minētu kopīgu darbību. Asociācija uzņēmumu reģistrā ir reģistrēta 1998.gada 29.oktobrī.
Iepriekšējais Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne amatu atstāja marta beigās. Par jauno valdes priekšsēdētāju ievēlēts Stirāns, kurš darbu šajā amatā sāka aprīļa sākumā.
Stirāns iepriekš bijis SIA ""Mažeiķu Nafta" Tirdzniecības nams" loģistikas vadītājs, SIA "Vudisona Termināls" izpilddirektors un SIA "Vudisona Termināls" Pārkraušanas nodaļas vadītājs.
Jaunais asociācijas valdes priekšsēdētājs ieguvis sociālo zinātņu bakalaura un maģistra grādu tirgvedībā Latvijas Universitātē.
Kasjauns.lv/LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA