Maija otrajā pusē mazumtirgotāji mazāk iepērk alkoholiskos dzērienus
Maija otrajā pusē mazumtirgotāji alkoholiskos dzērienus iepirkuši mazāk nekā iepriekšējos šā gada mēnešos, pastāstīja Alkohola ražotāju un tirgotāju asociācijas (ARTA) valdes priekšsēdētājs Edmunds Demiters.
Viņš norādīja, ka jomā saistībā ar 1. jūniju - akcīzes nodokļa pacelšanu - un līdz ar to sekojošo inventarizāciju problēmas radušās jau maijā. "Maija otrajā pusē mazumtirdzniecības uzņēmumi alkoholu iepērk salīdzinoši daudz mazāk nekā iepriekšējos mēnešos, jo neviens uzņēmums nevēlas inventarizācijas laikā pārskaitīt lielus apmērus, un tāpēc legālais bizness alkohola nozarē maijā noteikti cietīs zaudējumus," paskaidroja Demiters un piebilda, ka tā dēļ maijā samazināsies akcīzes nodokļa ieņēmumi par alkoholu.
"Līdz ar to ieņēmumi par akcīzes nodokli maijā noteikti netiks ieņemti plānotajā apmērā, kaut vai tiks samazināti šie ieņēmumu plāni," uzsvēra ARTA valdes priekšsēdētājs.
Vienlaikus Demiters apliecināja, ka tehniskas problēmas inventarizācijas procesā neradīsies. "Problēmas tehniskas nevarētu rasties, jo joma jau ir pieradusi pie šīm inventarizācijām," paskaidroja ARTA vadītājs un piebilda, ka "šī būs vismaz trešā reize".
Inventarizācijas procesa izmaksas ražotāji nav rēķinājuši, taču Demiters norādīja, ka tā ir liela spriedze uzņēmumu darbiniekiem, kuriem jāveic šī inventarizācija. "Tā ir ļoti liela papildu spriedze - nevajadzīga spriedze, ņemot vērā, cik bieži pie mums palielinās nodokļi, tostarp akcīze, un katru reizi ir inventarizācija," viņš sacīja.
Jau vēstīts, ka saistībā ar akcīzes nodokļa izmaiņām 1. jūnijā uzņēmējiem līdz šā gada 15. jūnijam būs jāveic naftas produktu un alkoholisko dzērienu inventarizācija.
Ziņots arī, ka no šā gada 1. jūnija akcīzes nodokļa likme stiprajam alkoholam pieaugs no 890 līdz 940 latiem par 100 litriem absolūtā spirta, lai likme būtu starp Igaunijas un Lietuvas līmeni.
ARTA reģistrēta 2009. gada februārī un apvieno Latvijas alkohola nozares ražotājus un izplatītājus. ARTA dibināta, lai veidotu sociāli atbildīgu, saprātīgi un stabili regulētu stipro dzērienu patēriņa tirgu Latvijā un attīstītu veiksmīgu dialogu ar valdību par nozares jautājumiem.