"airBaltic" uzradies potenciāls investors
Bizness un ekonomika

"airBaltic" uzradies potenciāls investors

Jauns.lv

Latvijas lidsabiedrībai "airBaltic" uzradies potenciāls investors - Lielbritānijā reģistrētais čārterreisu uzņēmums "Ocean Sky Aviation Ltd", ziņo žurnāla "Ir" interneta portāls.

AirBaltic uzradies potenciālais investors – kompānija „Ocean Sky Aviation Ltd”
AirBaltic uzradies potenciālais investors – kompānija „Ocean Sky Aviation Ltd”

Piedāvājumu iesaistīties Latvijas nacionālajā aviokompānijā Satiksmes ministrija saņēmusi pirmdien un otrdien to izskatīs Ministru kabinets, liecina žurnāla rīcībā esošās ziņas.

Par detalizētu piedāvājuma saturu pagaidām nav ziņu, bet noprotams, ka runa varētu būt nevis par valsts akciju pārdošanu, bet papildu akciju emisiju, kuras iegādātos jaunais investors, ieguldot noteiktu summu uzņēmuma vajadzībām. Līdz ar to mainītos akciju procents, kas pieder katram no dalībniekiem.

Patlaban Latvijas valstij pieder 52,6%, bet "Baltijas Aviācijas sistēmām", ko kontrolē uzņēmuma prezidents Bertolts Fliks un Bahamās reģistrēts investīciju fonds "Taurus Asset Management Fund Limited" ("Taurus") - 47,2%.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) šorīt, runājot par kompānijas 13 miljonu latu zaudējumiem, minēja, ka tai ir nepieciešama nauda likviditātes nodrošināšanai. "Ir.lv" sarunu partneri minējuši summas, kas pārsniedz 20 miljonus latu.

Valdība otrdien lems gan par šo piedāvājumu, gan citiem iespējamiem risinājumiem, apliecināja satiksmes ministra padomnieks Artis Stucka.

Uz valdības sēdi, kuras formālais iemesls ir "KPMG" veiktā ārpuskārtas audita rezultātu izskatīšana, ir ieradies ievērojams skaits cilvēku - advokāts Lauris Liepa, kas pārstāv vienu no potenciālajiem pircējiem, konsultanti no "Prudentia", finanšu aprindu pārstāvji. Šis pats sastāvs jau bija ieradies pirms divām nedēļām, kad slepenībā tika izskatīts "Taurus" izteiktais piedāvājums ieguldīt kompānijā desmit miljonus, valstij neieguldot neko, kā rezultātā Latvijas akciju daļa samazinātos līdz 26%. Taču tas netika pieņemts, jo valdība piedāvājumu atzina par neskaidru un rastos problēmas arī ar nacionālās aviokompānijas statusu, ko nevar iegūt ārzonā reģistrēta kompānija.

Kasjauns.lv/LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA