Pasažieru vilciena konkursā pieteicies tikai viens pretendents
AS "Pasažieru vilciens" (PV) konkursā par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi pieteicies tikai viens pretendents, šodien paziņoja kompānijas vadība.
Tā ir spāņu kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A.", kura piesaistījusi "Rīgas vagonbūves rūpnīcu" (RVR) kā apakšuzņēmēju.
Sākotnēji RVR konkursā vēlējās startēt kā ģenerāluzņēmējs, piesaistot franču "Bombardier Transportation" kā apakšuzņēmēju, tomēr konkursa nosacījumu dēļ franči atteicās no dalības tajā. "Bombardier Transportation" tam izvirzīto PV prasību par solidāru atbildību novērtēja kā neadekvātu, jo tā neatbilda šī konkursa sākotnējiem noteikumiem, kā arī konkursu rīkošanas starptautiskajai praksei.
"Rezultātā Latvija ir zaudējusi nopietnu kapitāla un tehnoloģiju investoru. Rīgā netiks uzcelta RVR un "Bombardier Transportation" kopējā rūpnīca. RVR zaudējumi, ko radīja piespiedu atteikšanās no dalības konkursā kopā ar "Bombardier Transportation", pēc provizoriskiem aprēķiniem, ir apmēram pusmiljons eiro," skaidro RVR.
Nokļūstot šādā sarežģītā situācijā, RVR pieņēma cita konkursa dalībnieka - spāņu CAF - izteikto sadarbības piedāvājumu, piekrītot kļūt par tā apakšuzņēmēju.
Konkursā, kura norise vērtēta arī Iepirkumu uzraudzības birojā, PV vēlas iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.
Iepirkuma konkursu PV izsludināja 2009. gada decembra sākumā, un 2010. gada septembrī beidzot noslēdzās pirmā kārta, kad tika noteikts pirmais otrās kārtas atlases kārtas beigu termiņš - 17. decembris.
9. martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.
Iepirkumā līdz 2015. gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie testa vilcieni tikšot piegādāti 2012. gadā, bet piegādes varētu sākties 2013. gadā. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.
PV ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.
LETA