Bizness un ekonomika

"Ādažu čipsus" nereklamēs izglītības iestādēs un bērniem līdz 12 gadu vecumam

Jauns.lv

Kartupeļu čipsu "Ādažu čipsi" un sāļo uzkodu ražotājs AS "Latfood" pievienojies Eiropas Savienības (ES) starptautiskajam memorandam, saskaņā ar kuru pēc brīvprātības principa pārtikas un dzērienu ražotāju uzņēmumi ievēro noteiktus produktu reklamēšanas standartus medijos, neizvietojot produktu reklāmas raidījumos, kuru tiešā auditorija ir bērni līdz 12 gadu vecumam.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja uzņēmuma pārstāvji, šāds lēmums pieņemts, turpinot AS "Latfood" izveidoto korporatīvās sociālās atbildības programmu, kas paredz daudz stingrāku kritēriju ieviešanu produkcijas ražošanā, marķēšanā un reklamēšanā, nekā to prasa ES direktīvas un vietējā likumdošana.

Līdz ar memoranda parakstīšanu AS "Latfood" kā "Ādažu čipsi" ražotājs un Eiropas Uzkodu asociācijas biedrs apņemas ievērot ES memorandā noteiktos ierobežojumus, kuru viens no pamata mērķiem ir mainīt pārtikas un dzērienu reklamēšanas principus auditorijai, kas ir jaunāka par 12 gadiem.

"Līdz ar pievienošanos ES memorandam, tā parakstītājs apņemas nereklamēt pārtikas produktus bērniem līdz 12 gadu vecumam. Savukārt nākamais būtiskais punkts, ko paredz memorands, ir apņemšanās nereklamēt pārtikas produktus skolās, izņemot izglītojošos nolūkos. "Ādažu čipsi" stingri ievēro memoranda kritērijus visās uzņēmuma mārketinga aktivitātēs, jo čipsi nav pamatēdiens, bet gan uzkoda, kas uzturā jālieto pārdomāti un sabalansēti, piemēram, baudot atpūtu," norāda AS "Latfood" valdes locekle un mārketinga direktore Kristīne Mālniece.

Tāpat uzņēmums uzsver, ka turpinās veikt izmaiņas produktu receptūrās, lai produktu padarītu patērētājam vēl draudzīgāku, nekā to kopumā paredz standarti sāļo uzkodu kategorijā.

ES memorands ir izstrādāts 2007. gada decembrī, to parakstījušas lielākās pārtikas un dzērienu kompānijas, tajā skaitā visi Eiropas Uzkodu asociācijas biedri. Memoranda izstrādes pamatā ir pēdējo gadu laikā arvien spilgtāk iezīmējusies bērnu aptaukošanās, ko veicinājusi arī nepareiza un nesabalansēta uztura lietošana, īpaši tādu produktu lietošana, kuru saturā ir augsts cukura, tauku un sāls daudzums.

ES starptautiskais memorands tika ieviests kā alternatīva iniciatīvai noteikt produktu reklāmas aizliegumus medijos. Saskaņā ar memorandu pēc brīvprātības principa pārtikas un dzērienu ražotāju uzņēmumi ES ievēro noteiktus reklamēšanās standartus. Šo standartu ievērošanu stingri pārbauda neatkarīgas starptautiskas komisijas, kas var reizi gadā ierasties uzņēmumā un pārbaudīt dokumentāciju.

"Latfood" dibināts 1993. gadā un ir lielākais kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražotājs Latvijā ar 40% lielu tirgus daļu. Uzņēmuma produkcija ar zīmolu "Taffel" tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, Krieviju, Lielbritāniju, Gruziju, Kazahstānu un Azerbaidžānu.

LETA