Bizness un ekonomika

"airBaltic" operatīvā darbība tiek nodrošināta

Jauns.lv

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" operatīvā darbība tiek nodrošināta, un kompānija strādā normālā režīmā, biznesa portālam "Nozare.lv" apliecināja lidsabiedrības pārstāvis Jānis Vanags.

Arī lidostas "Rīga" informācija liecina, ka šodien visi reisi notikuši kā plānots un neviens nav atcelts.

Kā ziņots, "airBaltic" privātā akcionāra "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) pārstāvis Andrejs Rudeško medijiem paziņojis - ja "airBaltic" lietā netiks pieņemti ātri lēmumi, jau septembra beigās un oktobra sākumā gaidāmi "nepatīkami incidenti", kad lidmašīnas neveiks reisus.

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss atzinis, ka valstij kā akcionārei nav nekādu instrumentu ietekmēt lidsabiedrības valdes jeb Bertolta Flika lēmumus atcelt reisus.

Septembra sākumā atceltie 14 reisi no saimnieciskā viedokļa esot neizprotami un bez ekonomiska pamatojuma, nebrīdinot valsts akcionāru. Līdz ar to esot neiespējami prognozēt, kad un vai reisi tiks atcelti. Matīss arī konkrēti neatbildēja uz jautājumu, vai interesentiem nebūtu jāatsakās no "airBaltic" biļešu iegādes, tas katram pašam esot jāizvērtē.

Starp "airBaltic" akcionāriem - valsti un kompānijas prezidentam Bertoltam Flikam daļēji piederošo BAS - ir saspringtas attiecības saistībā ar lidsabiedrības finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem.

Satiksmes ministrija paziņoja, ka BAS piekritis izvirzītajiem nosacījumiem, lai valsts piedalītos "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanā, taču pagājušā nedēļā valdība nekādu konkrētu lēmumu nepieņēma. Valdības pārstāvji norādīja, ka visa nepieciešamā informācija no BAS vēl nav saņemta.

Tikmēr "airBaltic" Rīgas rajona tiesā iesniegusi tiesiskās aizsardzības procesa pieteikumu. Tiesa to pagaidām gan atstājusi bez virzības, jo nav saņemti visi nepieciešamie dokumenti.

Valdības nolīgtās finanšu konsultantu kompānijas "Prudentia" vadītājs Kārlis Krastiņš žurnālistus informēja, ka valsts kā akcionārs nopietni apsver iespēju veidot jaunu lidsabiedrību un jau sākusi sarunas ar potenciālajiem investoriem, kas varētu tajā ieguldīt. Savukārt Fliks uzskata, ka konsultanti atrodas pastāvīgā interešu konfliktā un, domājams, "airBaltic" sniegtā komercinformācija tiks izmantota citai konkurējošai aviokompānijai.

Krastiņš paziņoja, ka "airBaltic" neauditētie dati par laika posmu no 2008.gada 1.janvāra līdz 2011.gada 30.jūnijam uzrāda 95 miljonu latu zaudējumus. Viņš vairākkārt uzsvēra, ka šādi rādītāji nav normāli un vērtējami kā katastrofāli ģeometriskā progresijā tieši pēc tā brīža, kad par lidsabiedrības akcionāru kļuva kompānijas vadītājs Fliks.

Mazākuma akcionāru pārstāvis Rudeško medijiem paziņojis, ka akcionāri gandrīz ir panākuši vienošanos par "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu un aviokompānijas glābšanu. Šim Krievijas uzņēmējam līdz pirmdienai bija jāizlemj, vai ieguldīt nacionālās aviosabiedrības pamatkapitālā 50 miljonus latu.

AS "Air Baltic Corporation" ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un BAS (47,2%). BAS vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited", kuras patiesā labuma guvējs nav zināms. Medijos izskanējis, ka tas varētu būt Krievijas iedzīvotājs Andrejs Rudeško.