Bizness un ekonomika

Par mīlētāko zīmolu Latvijā atzīts "Google"

Jauns.lv

Otro gadu pēc kārtas par mīlētāko zīmolu Latvijā atzīts "Google", šodien paziņoja Latvijas mīlētāko zīmolu topa veidotāji - žurnāls "Kapitāls" un pētījumu aģentūra "TNS Latvia".

Otrajā vietā šogad ierindojies zīmols "Inbox.lv", bet trešajā vietā - "Maxima".

Uz ceturto vietu šogad noslīdējis zīmols "Nokia", savukārt piektajā vietā ierindojies zīmols "Laima", kas pērn atradās 12.pozīcijā. Sestais mīlētākais zīmols šogad ir "Rimi", septītais - "Swedbank", astotais - "Draugiem.lv".

Devītajā vietā ierindojies vēl viens topa desmitnieka jaunpienācējs - "TV3", bet desmitais mīlētākais zīmols šogad ir "Latvijas Mobilais telefons".

2010.gadā Latvijas mīlētākie zīmoli bija "Google", "Nokia", "Inbox", "Visa", "Swedbank", "Maxima", "Rimi", "Draugiem.lv", "Latvijas Mobilais telefons" un "Depo".

Augošākā zīmola titulu un žurnāla "Kapitāls" speciālo balvu šogad ieguvis "KOK", bet par kvalitatīvāko zīmolu atzīts "Nike". Savukārt par izdevīgāko zīmolu atzīts "Supernetto".

Par unikālāko, kā arī personiskāko zīmolu šogad atzīts "Google", savukārt apspriestākā zīmola titulu saņem "Nordea".

Otro reizi Latvijā tika izvērtēts, cik veiksmīgi zīmoli darbojas sociālajos medijos. Sadarbībā ar pionieriem "Twitter" izpētē - "Soon" - izstrādāta metodoloģija, kas ļauj izvērtēt zīmola ietekmi, popularitāti un apspriešanu vienā no augošākajiem sociālajiem tīkliem Latvijā - "Twitter". Par ietekmīgāko zīmolu sociālajos tīklos šogad tiek atzīts "Ir.lv", nobīdot pērnā gada līderi "Radio 101" uz otro pozīciju.

Par mīlētāko personību otro gadu pēc kārtas atzīts Raimonds Pauls.

Kā balvu pasniegšanas ceremonijā pastāstīja "DDB Latvia" vadītājs Andris Rubīns, veidojot mīlētāko zīmolu topu, šogad pirmo reizi apskatīti arī veselības aprūpes, kultūras, izglītības un sporta, lojalitātes karšu, kā arī pilsētu zīmoli.

Rubīns norādīja, ka 85% zīmolu šogad ir spējuši atgūties pēc krīzes un atjaunojuši pēdējos gados zaudēto "mīlētāju" skaitu. Tomēr viņš atzīmē, ka zīmoliem nevajadzēt apstāties un paļauties uz to, ka savas pozīcijas tik vienkārši spēs saglabāt arī turpmāk. Šogad topa veidotāji novērojuši, ka palielinājies patērētāju patriotisms, vairāk izvēloties Latvijas zīmolu produkciju.

Sociālantropologs Viesturs Celmiņš balvu pasniegšanas ceremonijā klāstīja, ka pēdējo trīs gadu laikā, cilvēki sākuši rūpīgāk lemt par savu finanšu izlietojumu, izpētot sīkumus un meklējot kvalitatīvākos produktus, lai uzlabotu savu ikdienu. Viņš atzīmēja, ka internets gūst arvien lielāku ietekmi patērētāju uzvedības veidošanā, jo tas ir praktiski galvenais avots ar patēriņu saistītas informācijas iegūšanai. Tādēļ zīmoliem jābūt atvērtākiem palīdzēt patērētājiem atrast sev vēlamo, jāuzsver zīmola vērtība un ar savu patērētāju jākomunicē arī internetā.

Savukārt "DDB Latvia" stratēģiskais plānotājs Kristaps Siliņš prezentēja zīmolu tīklu ar kura palīdzību iespējams zīmolus skatīt nevis kā atsevišķas vienības, bet saistītus savā starpā.

Zīmolu pētījums tapis sadarbībā ar žurnālu "Kapitāls" un tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūru "TNS Latvia", aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotājus. Tāpat kā iepriekšējos gados, mīlētāko zīmolu noteikšanai izmantota starptautiski atzīta un jau 30 pasaules valstīs pielietota metodoloģija "DDB Brand Capital".

50 mīlētākie zīmoli noskaidroti jau septīto reizi, apkopojot tos "Mīlētāko zīmolu topā". Šogad pētījuma laikā aplūkoti 439 Latvijā sastopami zīmoli, kas tika vērtēti piecās tēla kategorijās - unikalitāte, kvalitāte, izdevīgums, asociēšana un apspriešana.

Topa pilnie rezultāti un plašāks ieskats pētījuma procesā tiks publiskots biznesa žurnāla "Kapitāls" oktobra numurā.

LETA Nozare.lv