Londonas hedžfonds izmanto tviteri tirgus svārstību noteikšanai
Bizness un ekonomika

Londonas hedžfonds izmanto tviteri tirgus svārstību noteikšanai

Jauns.lv

Sociālajā tīklā "Twitter" katru dienu tiek ierakstīti miljoniem ziņojumu par ikdienišķiem notikumiem, taču viena augsta riska investīciju fonda jeb tā dēvētā hedžfonda menedžeru grupa tos izmanto kā iespēju prognozēt tirgus svārstības, vēsta izdevums "Daily Mail".

Tviteris kļuvis par platformu augsta riska ieguldījumu izdarīšanai kādā Londonas hedžfondā.
Tviteris kļuvis par platformu augsta riska ieguldījumu izdarīšanai kādā Londonas hedžfondā.

Londonas "Derwent Capital Markets", kas tiek raksturots kā Eiropas pirmais uz sociālajiem medijiem balstīts hedžfonds, izveidojis 25 miljonu sterliņu mārciņu (20,2 miljonu latu) vērtu fondu, balstoties uz pētījumiem, kas liecina, ka tvīti spēj prognozēt, vai tirgus pieaugs vai kritīsies.

Tas pierāda, ka gadījumā, ja iedzīvotāju noskaņojums uzlabojas, tam seko arī tirgi.

"Derwent Capital Markets" izmanto programmu, kas skenē "Twitter" pēc atslēgas vārdiem, lai noteiktu, kāds ir pasaules noskaņojums un atbilstoši tam investētu naudu. Uzņēmums vēsta, ka līdz šim rezultāti bijuši pozitīvi.

"Derwent Capital Markets" pirmajā tirdzniecības mēnesī reģistrējusi 1,8% pieaugumu, kad ASV galvenais biržas indekss bija samazinājies par 2,2%.

"Twitter" analīzes programmu izstrādājis Indiānas Universitātes informātikas un datorzinātnes profesors Johans Bollens, un viņš to izmantoja, lai pērnā gada oktobrī prognozētu tirgus svārstības Ņujorkas biržas indeksā "Dow Jones" ar 87,6% precizitāti.

Tā vispirms pārbauda nejauši izvēlētus tvītus, lai noteiktu pozitīvus un negatīvus komentārus, un tad tos apstrādā ar interneta giganta "Google" izstrādātu programmu, kas nosaka, vai šie tvīti atbilst vienam no sešiem noskaņojumiem - mierīgs, satraukts, pārliecināts, dzīvīgs, laipns vai laimīgs.

Bollens skaidro, kā šī programmatūra var sniegt atbalstu fondu menedžeriem: "Mēs noteicām interneta sabiedrības noskaņojumu, taču mēs nevarējām pierādīt, vai tas ir pareizs. Tāpēc mēs aplūkojām "Dow Jones" indeksu, lai noteiktu, vai ir savstarpēja saistība. Mēs uzskatām, ka gadījumā, ja tirgi samazinās, tad cilvēku noskaņojums tviterī pasliktināsies."

"Taču mēs sapratām, ka šī saistība darbojas arī otrādi, proti, interneta sabiedrības noskaņojuma vai pārliecības kritumam sekos arī tirgus lejupslīde," sacīja Bollens.

"Derwent Capital Markets" dibinātājs Pols Hotins norādīja: "Investori vienmēr ir pieņēmuši, ka tirgus vada noskaņojums, galvenokārt bailes un alkatība. Kad cilvēki ir alkatīgi, tirgi virzas augšup, bet, kad viņi ir bailīgi, tie samazinās."

"Kad noskaņojums pasliktinājās un cilvēki tvītoja par naudas trūkumu, bija satraukušies vai nemierīgi, tirgi samazinājās divas vai trīs dienas vēlāk," uzsvēra Hotins.

Kasjauns.lv/LETA/Foto: Bulls Press