Britu dzīvnieku aizstāvji prasa anulēt atļauju Latvijā reģistrētam kuģim
Lielbritānijas vadošā dzīvnieku aizsardzības apvienība RSPCA pieprasa anulēt mājlopu pārvadāšanas atļauju Latvijā reģistrētam kuģim, uzskatot, ka tas nav piemērots dzīvu mājdzīvnieku pārvadāšanai, vēsta izdevums "Farmers Weekly".
Latvijā reģistrētais kuģis "RV Joline" pieder Nīderlandes uzņēmējam Džonam Onvervateram. Kuģis pāri Lamanša šaurumam starp Franciju un Lielbritāniju transportē teļus un aitas un kopš šā gada maija "RV Joline" ceļu mēro no Ramsgeitas ostas, Kentas grāfistē, jo Duvras ostā ir salūzusi mājlopu rampa.
Karaliskās apvienības cīņai pret cietsirdīgu izturēšanos pret dzīvniekiem (RSPCA), kas iestājas pret dzīvu mājdzīvnieku tirdzniecību un eksportu, uzmanības lokā kuģis nonāca ar gleznojumiem uz sāniem, kuros atveidoti aitu tēli no multfilmas "Shaun the Sheep".
Organizācija par zīmējumiem informējusi multfilmas "Shaun the Sheep" autorus "Aardman Animations", kas savukārt vērsusies pie kuģa īpašniekiem ar protestu par multfilmas tēlu neatļautu izmantošanu.
"Mēs tam neesam devuši atļauju. Mūsu juristu komanda ir informēta un meklē iespējas kontaktēties ar kuģa īpašniekiem," sacīja "Aardman Animations" pārstāve.
RSPCA norāda, ka kuģis "RV Joline" nav piemērots dzīvu mājlopu pārvadāšanai. Kuģa vidējais ātrums ir seši mezgli (11 kilometri stundā), un ceļu no Ramsgeitas uz Kalē tas šķērso aptuveni sešās stundās.
Kuģis sākotnēji būvēts militāro transporta līdzekļu pārvešanai pāri upēm, taču tas pārbūvēts okeāna tranzītam un var uzņemt sešas kravas automašīnas.
"Kuģim ir ļoti sekls dibens, kā dēļ tas vējainos apstākļos ir ļoti nestabils," skaidroja RSPCA lauksaimniecības dzīvnieku zinātnes komandas vadītāja Džūlija Rathola.
"Kuģa uzbūve apvienojumā ar ceļojuma laiku un potenciālo iespēju, ka ziemas laikā jūras apstākļi pasliktināsies, nozīmē, ka kuģis ir pilnīgi nepiemērots un to nevajadzētu izmantot dzīvnieku transportēšanai," sacīja Rathola.
Dzīvnieku labturības noteikumi nosaka, ka teļu ilgākais pārvadāšanas laiks nevar pārsniegt deviņas stundas, pēc kā jāievēro vienas stundas ilga atpūta, un tad ceļu var turpināt vēl deviņas stundas.
"Šis kuģis jau veic ilgu ceļojumu, lai šķērsotu Lamanša šaurumu. Jebkāda aizkavēšanās ostā vai kuģojuma laikā rada risku, ka tiek pārkāpti Eiropas Savienības likumi par dzīvnieku pārvadāšanas laiku," norādīja Rathola, pieprasot atcelt kuģim dzīvnieku pārvadāšanas atļauju.
Latvijas Jūras administrācijā (LJA) norādīja, ka kuģis "RV Joline" (Latvijā piereģistrēts ar nosaukumu "Joline") pērn 23.augustā reģistrēts Latvijā un to bija paredzēts izmantot mājlopu pārvadāšanai, taču administrācijai nav oficiālas informācijas, ka šis kuģis būtu pārkāpis kādus noteikumus.
Administrācija arī nekontrolējot, vai tiek ievērotas dzīvnieku labturības prasības, taču tai ir informācija, ka uz kuģa lopi tiek pārvadāti speciāli aprīkotos treileros, ar kuriem tos pārvadā arī pa sauszemi.
Kuģošanas drošība netiekot apdraudēta - treileri tiek nostiprināti un nepastāv iespēja, ka varētu, piemēram, visi dzīvnieki pārvietoties uz vienu tilpnes pusi, kā dēļ zustu līdzsvars.
LJA uzsver, ka Eiropas Savienībā ir arī citi noteikumi par to, kā jāpārvadā un kas jāņem vērā, pārvietojot mājdzīvniekus, to pārvadāšanai tiek izsniegtas licences.