Eiroparlamentā sašutuši arī par Latvijas pircēju maldināšanu
Bizness un ekonomika

Eiroparlamentā sašutuši arī par Latvijas pircēju maldināšanu

Jauns.lv

Beidzot arī Eiropas Parlaments ir aktualizējis jautājumu par lielo ražotājkompāniju atšķirīgo attieksmi pret „vecās” un „jaunās” Eiropas pircējiem. Diskriminējošā attieksme pret jauno ES dalībvalstu esot jāizbeidz!

Pēc pircēju protestiem beidzot arī Eiropas Parlamentā aktualizējies jautājums par jauno ES dalībvalstu pircēju diskrimināciju, kuriem tiek piedāvātas zemākas kvalitātes preces nekā rietumeiropiešiem.
Pēc pircēju protestiem beidzot arī Eiropas Parlamentā aktualizējies jautājums par jauno ES dalībvalstu pircēju diskrimināciju, kuriem tiek piedāvātas zemākas kvalitātes preces nekā rietumeiropiešiem.

Kasjauns.lv jau vairākkārtīgi ir rakstījis, ka pazīstamo zīmolu ražotājkompānijas jauno ES dalībvalstu tirgiem ražo un piegādā zemākas kvalitātes preces (gan pārtikas produktus, gan mazgāšanas līdzekļus) nekā analoģiskus izstrādājumus vecās Eiropas veikaliem. Ražotāji to pamato gan ar atšķirīgām „patērētāju tradīcijām”, gan ar pircēju maksātspēju, kādēļ viņi ir spiesti izmantot lētākas izejvielas. Tai laikā viena un zīmola produkti gan vecajā, gan jaunajā Eiropā tiek reklamēti kā identiski, kuri ne ar ko neatšķiras.

Šāda prakse ir uzskatāma par austrumeiropiešu pircēju maldināšanu. Beidzot problēmas nozīmīgumu ir apzinājušies arī Eiropas Parlamenta deputāti.

Jau labu laiku Austrumeiropas patērētāji sūdzas par to, ka viņiem piedāvātās preces kvalitātē atšķiras no „identiskām” rietumu precēm, turklāt pēc attiecīgiem testiem aizdomas par atšķirībām preču sastāvā ir apstiprinājušās, raksta Eiropas Parlamenta oficiālā mājaslapa. Eiroparlamenta deputāti debatēs par šo jautājumu prasīja paskaidrojumus un godīgu izturēšanos pret patērētajiem.

Slovākijas Patērētāju apvienības nesen veiktie „Coca-Cola”, „Nescafe”, „Milka” un citu pārtikas preču testi liecina, ka produktu sastāvdaļas dažādās Eiropas valstīs var būt atšķirīgas. Tikai „Milka” šokolāde visur garšoja vienādi.

Pagājušonedēļ Eiropas Parlamenta Vides, sabiedrības veselības un pārtikas nekaitīguma komiteja notikušajā viedokļu apmaiņā Eiropas Komisijas pārstāvis Žeroms Lepāntrs skaidroja, ka ražotāji pārtikas produktu sastāvu pielāgo atbilstoši attiecīgās valsts patērētāju pirktspējai, gaumei un tradīcijām.

Piemēram, „Nutella” Francijā ir šķidrāka nekā Vācijā, jo franču maize ir mīkstāka un nav tik izturīga kā vācu maize. Lepāntrs piebilda, ka Eiropas Savienība nevar uzspiest ražotājiem noteiktu recepti, tomēr atzina, ka patērētāji par produkta sastāvu ir jāinformē.

Debašu iniciatore, eiroparlamentāriete Elena Oana Antonesku no Rumānijas norādīja, ka patērētāji labi zina, ka produkti nav vienādi, piemēram, viņas ģimene un draugi lūdzot atvest no Briseles „labākas kvalitātes preces”. Viņa uzsvēra, ka nedrīkst būt divas patērētāju kategorijas — pirmās un otrās klases.

Čehu deputāts Pavels Pocs norādīja, ka viņš jautājumus par šo tēmu saņem ik dienas. „Kāda jēga ir Eiropas Savienībai, ja tā nevar aizsargāt savus patērētājus?” - esot viens no vēlētāju uzdotajiem  jautājumiem.

Savukārt deputāts Janošs Āders (Ungārija) uzsvēra, ka daži ražotāji paši ir atzinuši, ka Austrumeiropas tirgum domātajām precēm izmanto lētākas sastāvdaļas. Tādējādi patērētāji tiek maldināti, jo preces „izskatās vienādi un tiek tāpat reklamētas, taču kvalitāte ir cita”.

Rumāniete Antonesku pauda nožēlu, ka nav Eiropas likumu, kas sodītu diskriminējošu rīcību, un uzstāja, ka Eiropas Komisijai jāveic tālākas aptaujas un pētījumi, turklāt tas jādara ar steigu.

Kasjauns.lv/Foto: Bulls Press