"Google": internets necenšas izkonkurēt avīzes
Interneta gigants "Google" noraidījis apvainojumus, ka atņem darbu drukātajiem plašsaziņas līdzekļiem, lai arī kļuvis par ievērojamu ziņu avotu globālajā tīmeklī.
"Mēs nepelnām naudu uz laikrakstu rēķina," plašsaziņas līdzekļu industrijas konferencē Vīnē uzsvēra "Google Germany" vadītājs Štefans Tverāzers.
Uzņēmums par ziņām maksā aptuveni sešus miljardus ASV dolāru (trīs miljardus latu) un apkopo ziņu saturu no aptuveni 50 tūkstošiem izdevēju visā pasaulē, ikgadējā Pasaules Preses izdevēju asociācijas (WAN-IFRA) sanāksmē pavēstīja Tverāzers. ""Google" reālais uzņēmējdarbības modelis ir sadarbība (..). "Google News" pastāv tāpēc, ka mums ir 50 tūkstoši partneru, ar kuriem mēs dalām savus ieņēmumus."
Noliedzot apsūdzības, ka lielākajam informācijas apkopotājam internetā "Google" pieder monopols interneta ziņu pakalpojumu sniegšanā, Tverāzers norādīja uz tādiem interneta meklētājiem kā "Yahoo!" un "Bing", kā arī vietējiem konkurentiem Krievijā un Ķīnā.
"Tātad "Google" ir daudzas alternatīvas," viņš norādīja.
Savukārt ceturtdien "Google" ziņoja par ievērojumu peļņas kāpumu triju mēnešu laikā līdz septembrim, skaidrojot to ar sociālā tīkla "Google+" straujo attīstību un "Android" viedtelefonu uzplaukumu.
Uzņēmuma tīrā peļņa palielinājās līdz 2,73 miljardiem ASV dolāru (1,39 miljardiem latu), pateicoties straujajam ieņēmumu pieaugumam no tiešsaistes reklāmām trešajā ceturksnī līdz 9,72 miljardiem dolāru (4,95 miljardiem latu).