Liepājas osta uzņem pirmo kuģi ar dziļāku iegrimi
Tā kā padziļināta ostas akvatorija, Liepājā varējis piestāt pirmais kuģis, kurš pārsniedz līdz šim maksimālo iegrimi 9,5 metri, pastāstīja Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs.
"Panamax" tipa sauskravu kuģa "Seapowet" iegrime pēc graudu uzņemšanas Liepājas ostā pārsniegs desmit metru. Liepājas ostā kuģī iekraus vairāk nekā 30 tūkstošus tonnu kravu.
Pilnas tvertnes Liepājas ostā kuģis gan nevar piekraut, jo tad tā iegrime būtu aptuveni 14 metru – Liepājas osta arī pēc padziļināšanas tam būs par seklu, paskaidroja Gudkovs.
Tāpēc no Liepājas kuģis tālāk dosies uz Ventspili, kur uzņems vēl aptuveni 20 tūkstošu tonnu kravu, ko vedīs uz Sarkanās jūras reģionu.
Kuģis pagājušās nedēļas nogalē piestājis pie uzņēmuma "Liepaja Bulk Terminal" jaunās 51.piestātnes, kas ekspluatācijā nodota vien pagājušopiektdien.
Jau ziņots, ka Liepājā īsteno ostas padziļināšanas projektu, kas paredz ostas kuģu ceļa un daļēju ostas akvatorijas padziļināšanu līdz 12,5 un 12 metru dziļumam.
Padziļināšanas darbus veic Beļģijas kompānija "Dredging International N.V.".
2009. gada novembra beigās sāktie padziļināšanas darbi tiks turpināti līdz nākamā gada vasarai.
Liepājas ostas padziļināšana ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstīts projekts. Liepājas SEZ vēsturē šīs būs lielākās investīcijas Liepājas ostā – kopumā 27 miljoni latu.
Projekta mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru, nodrošinot Transeiropas transporta tīkla (TEN-T) infrastruktūras attīstību un pilnvērtīgu noslodzi. Projekta realizācijas papildu mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā, nodrošinot maksimāli drošu kuģu piekļuvi ostai no jūras puses.
Liepājas osta ir trešā lielākā Latvijas osta pēc kravu apgrozījuma.
BNS