Ārzemnieces pēc silikona krūtīm aizvien biežāk brauc uz Rīgu
Latvijas plastiskās ķirurģijas klīniku mediķi teic, ka panākumiem vainagojusies viņu divu gadu ilgusī cīņa par bagāto Rietumeiropas mākslīgā skaistuma cienītāju pievilināšanu Latvijai.
Rīga – jaunākā skaistuma operāciju mode
Latvijas plastisko ķirurgu divus gadus ilgusī cīņa par ārzemju pacientiem ir vainagojusies panākumiem. Aizvien vairāk ārvalstu pacientu dodas uz Rīgu mākslīgi uzlabot savu skaistumu – iegūt daiļākas krūtis, smalkākus degunus, atsūkt taukus un savilkt sejas vaibstus. Žurnāls „Lietišķā Diena” raksta, ka uz medicīnas tūrisma skatuves uznākusi Rīga, kas ir „jaunākā tendence Eiropas skaistuma operāciju modē”.
Pirms diviem gadiem tika izveidota Latvijas privāto medicīnas klīniku apvienība „Baltic Care”, kas ārzemēs uzsāka pacientu vervēšanu Latvijas klīnikām, atverot pirmo biroju Londonā. Nu pacienti tiek vervēti arī citās valstīs, piemēram, Šveicē.
Kasjauns.lv jau rakstīja, ka sievietēm tikt pie silikona krūtīm Latvijā izmaksā ievērojami lētāk – ja pie mums šī operācija maksā ap 2000 latu, tad Šveicē, Anglijā un Šveice aptuveni trīs reizes dārgāk.
Plastiskie ķirurgi priecājas
Krīzes laikā dibinātais medicīnas tūrisma centrs, kas strādā ar zīmolu „Baltic Care” ir saņēmis arī finansiālu atbalstu no valsts. Tam sekoja pirmie pacienti, dažas jūsmīgas atsauksmes sociālajos medijos, publikācijas tādos prestižos izdevumos kā laikraksts „The Times” un žurnāla „Time” interneta vietne, un tagad mediķi, jo sevišķi plastiskie ķirurgi, var priecāties par arvien augošu ārvalstu pacientu pieplūdumu, raksta „Lietišķā Diena”.
„Manuprāt, ņemot vērā Latvijas mediķu kvalifikāciju un pieejamo aprīkojumu, Latvijai ir labas izredzes kļūt par veselības tūrisma reģionālo centru. Tā ir perspektīva nozare, kurā jau šobrīd aktīvi darbojas vairāki Latvijas uzņēmēji – klīnikas, ārsti, sanatorijas,” teic Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Andris Ozols.
Plastikas ķirurgs Jānis Zaržecks stāsta, ka viņa klīnikā ārvalstu pacientus aprūpē un lolo, cik spēj, jo tieši labās atsauksmes un ieteikumi ir galvenais, kā atvilināt arvien vairāk un vairāk „smukuma operāciju” tīkotāju. Tā esot pavisam cita lieta, ja pacients iepriekš jau ticies ar savu ārstu vaigu vaigā un viņam ir daudzkārt lielāka drošības izjūta par pakalpojumu, ko tas saņems Latvijā. „Likmes ir ļoti augstas, pacients uz kārts liek savu veselību, un ar to neviens negrib riskēt. Viņiem ir jāredz, kurš būs tas cilvēks, kas operēs. Cilvēki vai nu uzticēsies un brauks, vai arī neuzticēsies un nebrauks.”
Zaržeckis gatavojas doties pacientu „medībās” uz Šveici. Viņš cer, ka drīzumā uz viņa operāciju galda nonāks ne tikai viesi no Lielbritānijas, kādu šobrīd ir vairums, bet arī šveicieši. „Viņus īsti nevarētu saukt par tūristiem, angliski viņus sauc par „international patients” (starptautiskie pacienti – angl.). Kopš ir internets, robežas pamazām nobrūk. Ja agrāk bija tādi mīti, ka, piemēram, pulksteņi jāpērk Šveicē, vīns – Francijā, tad tagad viss pasaulē kļūst globāls. To var redzēt arī kosmētiskajā ķirurģijā – sienas nobrūk, internets tās nojauc. Cilvēki uzzina par iespējām, un tas iet tikai plašumā, skaidro Zaržeckis. Viņa tālākais pacients bijis no Austrālijas.
Pirmie soļi šajā medicīnas tūrisma jomā Latvijas ārstiem nav bijuši vienkārši. „Kad es pirmo reizi aizbraucu uz Londonu, bija pieteikusies tikai viena paciente. Sākums ir ļoti grūts, jo salauzt ledu ir bezgala sarežģīti, bet tagad tas ir izdarīts.” Tas ir sarežģīti arī tādēļ, ka aiz savas valsts robežām ārstam viss ir jāsāk no sākuma. „Rīgā es esmu atpazīstams ķirurgs, reputācija ir ilgā laikā veidota; aizbraucot uz Londonu, tur es esmu pilnīga nulle,” stāsta Zaržeckis.
Latvijā pirms diviem gadiem sāka nopietni domāt par medicīnas tūrismu