Pētnieki: "iPhone" apsteidzis "Blackberry" korporatīvo viedtelefonu tirgū
"Apple" izstrādātais viedtelefons "iPhone" apsteidzis "Blackberry" korporatīvo viedtelefonu tirgū, konstatē pētniecības uzņēmums "iPass" savā jaunākajā tirgus pārskatā.
Pārskatā "iPass Global Mobile Workforce Report - Q4 2011" konstatēts, ka "iPhone" ir "topā kā korporatīvais viedtelefons ar 45% tirgus daļu starp tā sauktajiem "mobiliem darbiniekiem", salīdzinot ar 31% 2010. gadā".
Pieaudzis arī darbinieku skaits, kuriem ir jebkāda veida viedtelefons - tas šogad sasniedzis 95%, salīdzinot ar 85% pērn, raksta "iPass". Pieaudzis arī to kustīgo, ārpus biroja vai rūpnīcas strādājošo īpatsvars, kas savus viedtelefonus lieto darba uzdevumiem. Tas sasniedzis 91%, salīdzinot ar 69% 2010. gadā, secina nozares pētnieki.
Kā raksta "iPass", pieaudzis arī mobilo darbinieku īpatsvars, kas paši iegādājas vai izvēlas savus viedtelefonus, un samazinājies to darbinieku īpatsvars, kuriem uzņēmums vienkārši izsniedz noteiktu telefona modeli.
"58% uzņēmumu piegādā telefonus saviem darbiniekiem, pirms gada to darīja divas trešdaļas. 42% darbinieku paši iegādājās savus viedtelefonus," raksta "iPass".
Pētnieki arī konstatējuši, ka darbinieki savus darba telefonus izmanto gan darbam, gan personīgām vajadzībām. Tikai 7% tos lieto tikai un vienīgi darbam, bet 79% atzīst, ka lieto darbam un ārpusdarba vajadzībām. Parasti tas nozīmē, ka darba telefona tur personīgu mūzikas kolekciju, fotogrāfijas, veic dažus zvanus tuviniekiem.
Par viedtelefoniem uzskata telefonus, kuros var ieprogrammēt dažādas aplikācijas, kas izpilda specifiskas funkcijas, un parasti to dara, izmantojot mobilo internetu. Šādas aplikācijas var būt jaunāko laika prognožu apkopojums, biržas vai valūtas kursu pārskats, kartes un ceļrāži, arī piekļuves rīki korporatīvām datu bāzēm, lai pārdevēji var iegūt jaunāko cenu un noliktavas informāciju un atpakaļsaitē nodot jauna klienta datus.
Zviedru avīzes informāciju tehnoloģiju žurnāla "Computer Sweden" portāls, aprakstot "iPass" pētījumu, pieļauj, ka "iPhone" izplatību korporatīvā vidē, apsteidzot Kanādas "Research in Motion" (RIM) izstrādātos "Blackberry" telefonus ar īpašām e-pasta funkcijām, daļēji izskaidro nesenais "Blackberry" e-pasta un tiešo ziņu (čata) funkciju sabrukums, kas skāra lietotājus visā pasaulē. Kļūme, kas izraisīja avāriju, atradās RIM centralizētos serveros, un par to nebija atbildīgi mobilo sakaru operatori, kas piedāvā "Blackberry" telefonus, tostarp "Bite" un "Tele2" Latvijā.
LETA