RVR: mums ir iespēja atkal kļūt par plaukstošu un slavenu rūpnīcu
Bizness un ekonomika

RVR: mums ir iespēja atkal kļūt par plaukstošu un slavenu rūpnīcu

Jauns.lv

Patlaban "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) atrodas krustcelēs un tai ir iespēja atkal kļūt par plaukstošu un slavenu rūpnīcu, mašīnbūves klastera centru. Viss atkarīgs no tā, vai tiks uzsākta jaunu un konkurētspējīgu vilcienu modeļu ražošana.

Rīgas vagonbūves rūpnīcas logo.
Rīgas vagonbūves rūpnīcas logo.

Intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" uzņēmuma pārstāvji norāda: "Visu izšķirs tas, vai RVR pēc "Pasažieru vilciena" (PV) pasūtījuma uzsāks ražot jaunus, konkurētspējīgu vilcienu modeļus sadarbībā ar tehnoloģisko partneri "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) - vienu no lielākajiem Eiropas vagonbūvētājiem. Ja uzplaukumu piedzīvos rūpnīca, tad uzplaukumu, visticamāk, piedzīvos arī Rīgas Tehniskās universitātes Transporta un mašīnzinību fakultāte, kas jūtami atdzīvosies un palielināsies jaunu, talantīgu speciālistu sagatavošana".

RVR mērķi, īstenojot jaunu vilcienu piegādes projektu, būtu sadarbībā ar CAF izstrādāt jaunu, konkurētspējīgu ritošā sastāva modeli 1520 milimetru dzelzceļa platumam; nodrošināt Latvijas operatoru ar moderniem vilcieniem, kuri ir ražoti pašu valstī; uz rūpnīcas bāzes izveidot elektro un dīzeļvilcienu ražošanu, ar jaunām, augstas tehnoloģijas un sociāli nozīmīgām darba vietām; radīt priekšnoteikumus RVR zīmola eksporta potenciāla realizācijai NVS tirgos.

Uzsākot jaunu vilcienu ražošanu sadarbībā ar CAF, paredzēts pieņemt darbā un apmācīt papildu darbiniekus, veikt rūpnīcas rekonstrukciju un jaunu iekārtu iegādi, pārņemt tehnoloģijas, apgūt jauno vilcienu uzturēšanas un remonta tehnoloģijas.

Projektā iecerēta 30 inženieru apmācība pēc speciālām mācību programmām, vidējā posma vadītāju, tehnologu, meistaru, kvalitātes kontroles speciālistu un pamatražošanas strādnieku apmācība CAF rūpnīcās pirmo sešu vilcienu ražošanas laikā.

RVR pieprasījums pēc apmācīta darbaspēka laikā no 2012. līdz 2015.gadam pieaugs par 500 darbavietām (konstruktori - 30 darbavietas, tehnologi - 32, ražošanas vadītāji (meistari) - desmit, citi nozares speciālisti - 28, pamatsrādnieki - 400 darbavietas), prognozē uzņēmuma vadība.

Kā ziņots, CAF līdz 31.janvārim pagarinājis pasažieru vilcienu iepirkuma termiņu.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pērn oktobra nogalē atļāva PV slēgt līgumu ar CAF par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.

PV konkursā par jaunu pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu par uzvarētāju atzina Spānijas kompāniju, kas ieguva tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu. Šo PV lēmumu IUB apstrīdēja Šveices kompānija "Stadler", kas 17.novembrī iesniedza arī sūdzību tiesā par IUB lēmuma pamatotību.

PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.

Kasjauns.lv/LETA/Foto: Ieva Čīka/LETA