H&M ziņo par peļņas kritumu un apstiprina ienākšanu Latvijas tirgū
Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānija "Hennes and Mauritz" (H&M) paziņojusi par peļņas kritumu 2011. gadā un apstiprinājusi plānus sākt darbību vairākos jaunos tirgos, tostarp Latvijā.
2011.gadā H&M strādāja ar 15,82 miljardu kronu (1,3 miljardu latu) tīro peļņu, kas ir par 15% mazāk nekā 2010.gadā.
Peļņas kritumu uzņēmuma pārstāvji galvenokārt skaidroja ar izejvielu cenu pieauguma negatīvo ietekmi.
Savukārt H&M apgrozījums pērn palielinājās par 1,5% - līdz 128,8 miljardiem kronu (10,3 miljardiem latu).
Kompānijas pārstāvji pauda optimismu attiecībā darbības rezultātiem 2012.gadā, neskatoties uz sarežģītajiem ekonomiskajiem apstākļiem.
2011.gadā H&M atklāja 266 jaunus veikalus, tādējādi radot aptuveni 7000 jaunu darba vietu.
2012.gadā H&M plāno atklāt 275 jaunus veikalus, uzsākt darbību vairākās valstīs, tajā skaitā Latvijā.
Šogad uzņēmums plāno arī sākt darbību Bulgārijas, Malaizijas, Taizemes un Meksikas tirgos.
H&M tīklā šobrīd ietilpst aptuveni 2500 veikalu 43 pasaules valstīs, kas kopumā nodarbina 94 000 cilvēku.
LETA AFP / Foto: EPA/LETA