Bizness un ekonomika

Pētījums: portālā "Draugiem.lv" visaktīvāk komentē gados jaunie sekotāji

Jauns.lv

Sociālā tīkla "Draugiem.lv" visaktīvākā grupa gan komentāru, gan ieteikumu skaita ziņā ir sekotāji vecumā līdz 18 gadiem, noskaidrots tiešsaistes dialoga aģentūras "Click" veiktajā pētījumā, informēja aģentūras pārstāve Laura Lasmane.

Pētījumā tika izvēlētas divu uzņēmumu lapas, kopā vairāk nekā 100 000 sekotāju, kurām līdz šim tika novērota salīdzinoši liela auditorijas iesaiste.

Pētījums tika veikts, apskatot "Draugiem.lv" auditorijas dažādu vecuma grupu atgriezenisko saiti sadaļā "Runā", lai noskaidrotu, kurā vecuma grupā ir lielāka aktivitāte uz dažādu jaunumu komentēšanu un ieteikšanu saviem draugiem. Iesaistītās vecuma grupas bija portāla apmeklētāji līdz 18 gadiem, no 19 gadiem līdz 25 gadiem, no 26 gadiem līdz 45 gadiem, no 46 gadiem un vecāki.

Rezultāti daļēji apstiprināja iepriekšējos novērojumus - visaktīvākā grupa gan komentāru, gan ieteikumu skaita ziņā bija jaunākā vecuma grupa, taču līdzīgi aktivitātes apjomi ir abām vidējām vecuma grupām. Turpretim vismazāk aktīvi uz komentāru izteikšanu un ziņojumu ieteikšanu bijusi vecākā auditorijas grupa.

Pētījuma rezultāti parāda, ka visās vecuma grupās maza aktivitāte ir tieši uz komentēšanu. Jaunākās grupas pārstāvji vidēji rada krietni vairāk komentāru un ieteikumu kā citi. Turpretī portāla apmeklētāju grupa vecumā no 26 gadiem līdz 45 gadiem atgriezenisko saiti rada vismazāk. Savukārt jaunieši vecumā no 19 gadiem līdz 25 gadiem demonstrē savas grupas lielumam arī atbilstoša apjoma iesaisti.

Masveida iesaistes radīšanai korporatīvajām lapām nepieciešams piesaistīt auditoriju vecumā līdz 18 gadiem. Savukārt, ja izdodas piesaistīt no 19 līdz 25 vecuma grupas pārstāvjus, var prognozēt, ka liela daļa no viņiem iesaistīsies atgriezeniskās saites veidošanā.

"Kas attiecas uz slinkāko grupu, apmeklētājiem vecumā no 26 līdz 45 gadiem, - viņu piesaistei ne vienmēr būs iespējams rezultēties nepieciešamā apjoma mijiedarbībā ar lapas saturu, viņu vidū ir daudzi tā dēvētie novērotāji, kas seko līdzi aktualitātēm, taču neiesaistās komunikācijā," skaidroja Lasmane.

"Click" ir tiešsaistes dialoga aģentūra, kas saviem klientiem piedāvā sociālo mediju kontu uzturēšanas pakalpojumus, kampaņu veidošanu sociālajos tīklos, kā arī teorētiskos un praktiskos sociālo mediju treniņus.

LETA