Bizness un ekonomika

Latvija oficiāli sāk komunikāciju sociālajā tīklā "Facebook"

Jauns.lv

Šodien Latvija uzsāk komunikāciju sociālajā tīklā "Facebook", pievienojoties vairāk nekā 800 miljoniem šīs tīmekļa vietnes lietotājiem visā pasaulē, informēja Latvijas Institūta (LI) sabiedrisko attiecību speciālists Rihards Kalniņš.

Latvija ir viena no pirmajām valstīm ar oficiālu "Facebook" lapu, kas sev izvirzījusi mērķi līdz gada beigām piesaistīt 100 000 sekotāju, tādējādi vairojot Latvijas atpazīstamību pasaulē. Latvijas profils sociālajā tīklā atrodams saitē "http://www.facebook.com/IfYouLikeLatviaLatviaLikesYou".

Latvijas oficiālās "Facebook" lapas pamatideja ir vienkārša - "Ja tev patīk Latvija, Latvijai patīc tu!". Mūsu valsts savu patiku visiem "Facebook" lapas apmeklētājiem nodos ar iespēju piedalīties interesantās aktivitātēs un saņemt dažādas balvas. Piemēram, pirmais radošais risinājums paredz iespēju katram lapas apmeklētājam piedalīties īstas latviešu maizes krāsns kurināšanā, ar vienu peles klikšķi iemetot liesmās koka pagali. Kad krāsns būs pietiekami karsta, tajā tiks uzcepti maizes klaipi, kurus nosūtīs tiem Latvijas un citu valstu iedzīvotājiem, kuri būs piedalījušies akcijā.

Oficiālo Latvijas lapu "Facebook" un tās saturu veidos LI un Valsts kanceleja sadarbībā ar reklāmas aģentūru "Leo Burnett Riga", kas 2011.gada beigās uzvarēja LI un Valsts kancelejas rīkotajā radošajā konkursā. Lapas saturu uzraudzīs LI izveidota Konsultatīvā padome, kas sastāv no ministriju un valsts iestāžu pārstāvjiem un nozares ekspertiem.

Valsts budžeta finansējums šim projektam nav paredzēts, tādēļ radošo risinājumu izstrādei tiks piesaistīti sadarbības partneri, kuri ieinteresēti pozitīva Latvijas tēla veidošanā. Tāpat sadarbība uzsākta arī ar dažādu nozaru ekspertiem un valsts iestādēm, kas nodrošinās aktuālas, interesantas informācijas plūsmu sociālajā tīklā.

LI direktore Karina Pētersone uzsver, ka "Latvijas oficiālā "Facebook" lapa ir vienreizēja iespēja radoši, inovatīvi un atraktīvi komunicēt ar pasauli par Latviju. Tā ļauj mums lepoties ar valsts veiksmes stāstiem, unikāliem notikumiem sabiedriskajā un politiskajā dzīvē, inovatīviem uzņēmumiem un notikumiem kultūras un sporta jomā. Ceru, ka lapas inovatīvais saturs, ko veidos "Leo Burnett Riga" komanda, balstoties uz informāciju, ko piedāvās valsts iestādes un ministrijas, piesaistīs daudzu tūkstošu pasaules "Facebook" lietotāju uzmanību un veicinās Latvijas starptautisko atpazīstamību. Esmu pārliecināta, ka tas izcels mūsu valsts radošumu un inovatīvo pieeju valsts komunikācijai".

"Leo Burnett Riga" vadītājs Ansis Egle norāda: "Sociālo tīklu lietotāji sagaida interesantu saturu, ko papildina interaktīvi tehniskie risinājumi. Lai mēs sasniegtu izvirzītos mērķus, mums jābūt vienlaikus radošiem, moderniem un vienkāršiem. Šādas "Facebook" lapas izveide ir svarīga, lai miljoniem "Facebook" lietotāju vēlētos dalīties ar tajā pieredzēto, pierādot, ka Latvija ir mūsdienīga, aizraujoša valsts ar senām tradīcijām, talantīgiem cilvēkiem un interesantu pieredzi, ko varam piedāvāt ikvienam."

LETA