Pētījums: auto izvēlē iedzīvotāji vadās pēc markas un izskata
Bizness un ekonomika

Pētījums: auto izvēlē iedzīvotāji vadās pēc markas un izskata

Jauns.lv

Izvēloties automašīnu, Latvijas iedzīvotāji pārsvarā vadās pēc tās markas un izskata, liecina salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" veiktā aptauja.

­ ­ Tās rezultāti liecina, ka, neskatoties uz augošajām degvielas cenām, Latvijas iedzīvotāji automašīnu neizvēlas, vadoties pēc mazāka degvielas patēriņa un zemākiem ekspluatācijas izdevumiem, bet gan pēc izskata, automašīnas markas un iekārotā pirkuma cenas.

Pētījumā, lūdzot izvēlēties svarīgāko kritēriju personīgā auto iegādē, lielākā daļa jeb 48% respondentu atbildēja, ka izvēlas to auto modeli, kurš patīk, iekļaujoties plānotajos pirkuma izdevumos. Savukārt vēl 41% aptaujas dalībnieku norādīja, ka viņiem svarīgākais ir auto izskats – krāsa, modelis, forma – un tehniskie parametri viņiem ir otrajā plānā.

Latvijas Lietoto automašīnu tirgotāju asociācijas (LLATA) prezidents un lietoto automašīnu tirgotāja "Provento" direktors Uģis Vītols  pauda pārliecību, ka cilvēki automašīnas izvēlē bieži balstās uz citu ieteikumiem un pašu priekšstatiem par dažādām auto markām. "Ļoti spēcīgi iedarbojas kaimiņu, radu, draugu ieteikumi, svarīga ir arī paša pieredze. Cilvēki domā: ja kāds auto modelis bijis labs, tad pie tā vajag pieturēties. Bieži skatās, ko nopircis kaimiņš, tātad darbojas arī vajadzība pašapliecināties, " klāstīja Vītols.

Aptaujas dati arī atklāja, ka tikai 9% respondentu norādījuši, ka viņiem personīgās automašīnas izvēlē svarīgākais ir kārotā auto degvielas patēriņš un ekspluatācijas izdevumi, bet tikai 1% respondentu atbildēja, ka svarīgākais parametrs ir automašīnas tehniskais raksturojums.

Vītols uzsvēra, ka arī automašīnas degvielas patēriņš cilvēkiem ir pietiekami nozīmīgs. "Pēdējā pusgada laikā jūtami palielinājusies cilvēku interese par kārotā auto degvielas patēriņu. Noteikti jānodala jaunu automašīnu tirgus no lietotu automašīnu tirgus – lietotu automašīnu pircēji, manuprāt, ir pragmatiskāki cilvēki. Viņi vairāk aprēķina iespējamos izdevumus degvielai un remontam, ņemot vērā sava maciņa biezumu. Pašlaik lietotus auto pērk krietni vairāk nekā jaunus, turklāt izmantojot savus iekrājumus, nevis līzingu. Cilvēkiem auto degvielas patēriņš ir ļoti svarīgs faktors, taču viņi vispirms izvēlas konkrētu auto marku un tikai tad vērtē, cik šīs markas modelis patērē," klāstīja LLATA prezidents.