Degvielas tirgū vissliktāk jūtas tie tirgotāji, kam pieder viena DUS
Visgrūtāk degvielas tirgū ir izdzīvot tiem tirgotājiem, kuri pārvalda vai īpašumā ir tikai viena degvielas uzpildes stacija (DUS), intervijā norāda Degvielas tirgotāju un ražotāju savienības (DTRS) prezidents Sergejs Semjonovs.
Viņš gan norāda, ka noturēt biznesu var apvienojoties. Piemēram, var veikt vienotu iepirkumu trīs mazie tirgotāji, lai varētu to nopirkt par zemāku cenu. "Gribētos gan, lai šāda prakse tiktu piemērota biežāk," uzsver Semjonovs.
Apvienoties lauku degvielas tirgotājiem esot grūti, jo katram savi parādi, savas saistības pret banku. "Daudzi, kas cēla un rekonstruēja stacijas, ņēma kredītus, kuri ir jāatdod. Ja vienai kompānijai parāds ir pusotrs miljons, bet otrai 10 000, tad ... Ir jāatrod kaut kāds konsenss. Nemaz nerunājot, ka kompānijai ir vēl blakus biznesa nozares - celtniecība vai sabiedriskā ēdināšana," skaidro eksperts.
Viņš min Somijas piemēru. "Tur mazās stacijas apvienojās un izveidoja ļoti spēcīgu konkurenci lielajiem tirgotājiem. Tiem pašiem "Neste" un "Statoil". Ļoti labi viņiem sanāca. Patlaban šādu iespēju gan Latvijā neredzu. Tagad tiek nodotas stacijas nomā, varbūt, izmantojot šādu modeli, var nonākt pie līdzīga rezultāta," prognozē Semjonovs.
Degvielas tirgotāju un ražotāju savienības galvenie mērķi ir veicināt degvielas tirgotāju un ražotāju kopējo interešu ievērošanu, veicināt degvielas tirgus attīstīšanu, aizsargāt legālu naftas produktu tirdzniecību Latvijas iekšējā tirgū. DTRS ir dibināta 2003.gadā, un tajā ir apvienojušies 13 uzņēmumi.