Gauss: turpinoties degvielas cenu kāpumam, pieaugs "airBaltic" biļešu cenas
Turpinoties degvielas cenu kāpumam, pieaugs arī Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" biļešu cenas, teica "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.
Viņš atzina, ka "airBaltic" finanšu rezultāti būs atkarīgi no degvielas cenas. "Mēs budžetā iekļāvām ļoti augstu degvielas cenu. Ja degvielas cena visu gadu būtu 10% augstāka, nekā mēs plānojam, tad tas šā gada rezultātu ietekmētu ar astoņiem miljoniem latu lielākiem izdevumiem, protams, ar noteikumu, ja mēs neveiktu nekādas citas aktivitātes. Savukārt 10% cenas samazinājums dotu tikpat lielu ietaupījumu. Vienlaikus visām aviokompānijām pieaug izmaksas, tajā skaitā degvielas izmaksas, un "airBaltic" ReShape ir aviokompānijas atbilde uz šiem procesiem," teica Gauss.
Viņš piebilda, ka "airBaltic" biļetes cenā iekļauj degvielas piemaksu.
"Mēs sekojam aviācijas nozares tendencēm. Ja degvielas cenas pieaugs, tad augs biļešu cenas. Šie zaudējumu pieaugumi ir aprēķināti tam gadījumam, ja, augot degvielas un biļešu cenām, ienākumi nepaaugstinātos, taču realitātē, ja degvielas cenas kāps, mēs centīsimies biļetes pārdot dārgāk," teica lidsabiedrības vadītājs.
Gauss stāstīja, ka katru nedēļu vadības sanāksmēs tiek analizēti galvenie uzņēmuma biznesa kontrolskaitļi: pārdošanas apjomi, vidējā biļetes cena, lidojumu skaita, lidmašīnu piepildījuma procenta, cik biļešu pārdots uz nākamajiem sešiem mēnešiem un kāda ir vidējā biļetes cena utt. "Visi šie rādītāji tiek salīdzināti ar pagājušā gada attiecīgā perioda rādītājiem, un ikvienam ir redzams, vai situācija uzlabojas. Viens no kontrolrādītājiem ir degvielas cenas. Pašlaik degvielas cenas ir visaugstākās, kādas jebkad ir novērotas. Protams, ja degvielas cenas turpinās kāpt arvien augstāk un augstāk, notiks pārmaiņas visā nozarē, ne tikai "airBaltic"," piebilda Gauss.
Valsts īpašumā patlaban ir 99,8% "airBaltic" akciju. Kompānija dibināta 1995.gadā.
BNS