Kaupers un Jaunzeme-Grende pirmie iemēģina jaunos „ērenpreisus”. FOTO
Bizness un ekonomika

Kaupers un Jaunzeme-Grende pirmie iemēģina jaunos „ērenpreisus”. FOTO

Jauns.lv

Slavenā velosipēdu „Ērenpreis” ražotāja Gustava Ērenpreisa mazmazdēls Toms Ērenpreiss atsācis velosipēdu ražošanu Latvijā. No šodienas nopērkami četri jauni pilsētas velosipēdu modeļi.

Vieni no pirmajiem jaunos Ērenpreis velosipēdus izmēģināja kultūras ministre Žaneta Jaunzeme-Grende un mūziķis, grupas „Prāta vētra” solists Renārs Kaupers.
Vieni no pirmajiem jaunos Ērenpreis velosipēdus izmēģināja kultūras ministre Žaneta Jaunzeme-Grende un mūziķis, grupas „Prāta vētra” solists Renārs Kaupers.

Kaupers un Jaunzeme-Grende iemēģina jaunos „ērenpreisus”.

Šodien pusdienlaikā ar svinīgu pasākumu Vērmaņdārzā tika atsākta jaunu „Ērenpreiss” pilsētas velosipēdu modeļu – „Tom”, „Gustav”, „Paula” un „Greta” tirdzniecība. Ar to nodarbojas pirmskara Latvijā pazīstamā rūpnieka, „G. Ērenpreis velosipēdu fabrika” īpašnieka Gustava Ērenpreisa mazmazdēls Toms, kurš jau sešus gadus pazīstams ar senlaiku velosipēdu restaurēšanu un dažādu velo kultūras attīstības pasākumu organizēšanu. „Tom” un „Gustav” modeļi nosaukti par godu ražotājiem – Gustavam un Tomam Ērenpreisiem, „Greta” – par godu Gustava Ērenpreisa mīļākajai aktrisei Grētai Garbo, bet „Paula” – vienkārši tāpēc, ka Paula esot skaists sievietes vārds.

Kā atzīst Toms Ērenpreiss, ideju par jaunu velosipēdu ražošanu viņš lolojis jau daudzus gadus. „Vēlējos saglabāt „Ērenpreis” velosipēdu augsto kvalitāti, ar kuru pazīstami šie velosipēdi, bet jaunos braucamos maksimāli pielāgot mūsdienu tehnoloģiju un dizaina prasībām. Trīs gadus kopā ar Latvijas kolēģiem un citu valstu partneriem strādājām pie tā, lai panāktu rezultātu, par kuru ikviens Latvijā varētu ar lepnumu teikt – tas ir mans velosipēds” sacīja Toms. Komplektējot velosipēdus, pārdomāta katra detaļa, lai braucamais būtu kvalitatīvs un kalpotu pietiekami ilgu laiku. Velosipēdu modeļi dalās divās grupās: vieni ir ar ekskluzīviem dizaina elementiem un augstāku kvalitāti, piemēram, pieejami šampanieša krāsas tonī, ir ar ādas rokturiem, radiālo spieķojumu un citām ekstrām. Savukārt īpašais otrai velosipēdu grupai ir to vieglais svars.

Pagājušā gadsimta 30. gados Latvijā darbojās vairākas velosipēdu rūpnīcas un darbnīcas. Viena no lielākajām bija „G.Ērenpreis velosipēdu fabrika, kas saražoja ap 40 tūkstošiem velosipēdu gadā un velosipēds „Ērenpreis Original” vēl šodien dažu ģimeņu kolekcijās tiek glabāts kā vērtīga relikvija.

Edgars Orlovs/ Foto Mārtiņš Ziders