Nomainīta "Pasažieru vilciena" valde
Pirmdien pilnībā nomainīta AS "Pasažieru vilciens" (PV) valde, informēja Satiksmes ministrijā. Satiksmes ministram Aivim Ronim atlūgumus šodien iesnieguši līdzšinējie PV valdes locekļi Edmunds Kancēvičs, Mārtiņš Jirgens un Jānis Pētersons. Satiksmes ministrs atlūgumus pieņēma.
Viņu vietā valdē iecelts Anrijs Brencēns, Silvija Dreimane un Aigars Štokenbergs.
Brencēns jau iepriekš vadījis AS "VRC Zasulauks" valdi un uzņēmuma padomi. Brencēns Banku Augstskolā ieguvis maģistra grādu ekonomikā un patlaban vada Rīgas domes attīstības departamenta biroju. Brencēns savulaik bijis saistīts ar partiju ""Tēvzemei un brīvībai"/LNNK".
Dreimane kopš 2003.gada strādājusi dažādos amatos VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un patlaban ir LDz prezidenta Uģa Magoņa padomniece. Dreimane Latvijas Universitātē ieguvusi jurista kvalifikāciju. 2010.gada vasarā Dreimane Zaļo un zemnieku savienība sarakstā Latgales vēlēšanu apgabalā startēja ar sesto numuru.
Savukārt Štokenbergs iepriekš kā Tautas partijas un toreizējās partiju apvienības "Vienotība" pārstāvis pildījis tieslietu ministra, reģionālās attīstības un vides aizsardzības ministra, kā arī ekonomikas ministra pienākumus.
Roņa biroja vadītājs Aivis Freidenfelds norādīja, ka valdes locekļi izvēlēti pēc viņu profesionālajām kompetencēm, neņemot vērā politisko piederību. Esot datu bāze, kurā tiekot meklēti piemērotākie kandidāti, un svarīgi arī, vai uzrunātie piekrīt piedāvātajam amatam.
Diviem no PV valdē ieceltajiem esot pieredze dzelzceļa nozarē, bet Štokenbergs sevi labi parādījis kā uzņēmējs un valsts amatpersona, sacīja Freidenfelds.
Kā ziņots, piektdien atlūgumu jau iesniedza PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, kura vietā tika iecelts līdzšinējais VAS "Latvijas Gaisa satiksme" valdes loceklis.
Birkmanis ir ieguvis maģistra grādu biznesa vadībā Rīgas Starptautiskajā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolā. Darba pieredze saistīta ar banku sektoru, līzinga un investīciju kompānijām.
Ronis uzskata, ka jāturpina aktīva virzība PV jauno vilcienu iepirkumu procesā, jo pasažieru dzelzceļa pārvadājumos Latvijā ir nepieciešami jauni elektrovilcieni un dīzeļvilcieni.
Kā ziņots, jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).
Eiropas Komisija (EK) brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums, teikts EK nosūtītajā vēstulē Finanšu ministrijai (FM). PV vadība šonedēļ gatavojas doties uz Briseli, lai pārrunātu ar līgumu saistītos jautājumus.
LETA