"Toyota" pasaulē pārdevuši četrus miljonus hibrīda auto
"Toyota Motor Corporation" kopējais visā pasaulē pārdoto pilna hibrīda automobiļu pārdošanas apjoms līdz šā gada 30.aprīlim pārsniedzis četrus miljonus eksemplāru, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja kompānijas pārstāvji.
Pilna hibrīda automobiļu kopējais pārdošanas apjoms Eiropā sasniedzis 423 000 vienību.
1997.gada augustā "Toyota" Japānas tirgū laida pārdošanā "Coaster Hybrid EV" autobusu, bet tā paša gada decembrī "Prius", kas bija pasaulē pirmais sērijveidā ražotais hibrīdautomobilis. "Prius" tirdzniecība Eiropā, Ziemeļamerikā un pārējos reģionos tika uzsākta 2000.gadā. 2003.gadā sekoja otrās paaudzes "Prius", un "Toyota Motor Corporation" pilna hibrīda sistēmu sāka izmantot arī citos minivenos, apvidus automobiļos, aizmugurējās piedziņas sedanos un kompaktklases hečbekos.
Eiropā "Toyota" pilna hibrīda tehnoloģija tiek piedāvāta "Toyota Prius", "Toyota Auris Hybrid" un gaidāmajam "Toyota Yaris Hybrid" modelim. Abi pēdējie tiek ražoti Eiropā. Vēlāk šogad "Toyota" prezentēs "Toyota Prius+" un "Prius" no elektrotīkla uzlādējamu hibrīdu. "Toyota Motor Corporation" mērķis ir turpināt produktu klāsta paplašināšanu un piedāvāt hibrīdautomobiļus arvien jaunās valstīs un reģionos.
"Toyota Motor Corporation" pilno hibrīdu klāstā pašlaik ietilpst 18 modeļi, kas tiek piedāvāti apmēram 80 pasaules valstīs un reģionos. Šogad hibrīdautomobiļi veidoja 15% no kopējā kompānijas pārdošanas apjoma visā pasaulē, bet Eiropā 10% no pārdotajiem "Toyota" un "Lexus" automobiļiem bija pilnie hibrīdi.
"Toyota Motor Corporation" Eiropas struktūrvienība "Toyota Motor Europe" plāno 2012.gada laikā palielināt "Toyota" un "Lexus" pilna hibrīda automobiļu pārdošanas īpatsvaru līdz 12%.
Jau ziņots, ka Japānas autobūves uzņēmums "Toyota Motor Corp." pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās martā, strādāja ar 283,56 miljardu jenu (1,9 miljardu latu) tīro peļņu un tas ir par 30,5% mazāk nekā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.
Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar Japānas jenas vērtības pieauguma negatīvo ietekmi un pērn piedzīvotajām dabas katastrofām Japānā un Taizemē.
"Toyota" biznesa gadā pasaulē pārdevusi 7,35 miljonus automašīnu, bet uzņēmuma realizācijas apjoms veidoja 18,58 triljonus jenu (125,2 miljardus latu), kas ir par 2,2% mazāk nekā pirms gada.
"Toyota" jau janvārī apstiprināja, ka tas 2011.gadā zaudējis pasaules lielākā autoražotāja statusu, to spējot atgūt ASV autobūves gigantam "General Motors".
LETA