LTV apgrozījums pērn – 9,924 miljoni latu; zaudējumi pieaug par 80,8%
Kopumā LTV1 skatīšanās daļa visu televīzijas kanālu konkurencē pērn bija 8,8%, kas ir tikpat, cik gadu iepriekš.
Bizness un ekonomika

LTV apgrozījums pērn - 9,924 miljoni latu; zaudējumi pieaug par 80,8%

Jauns.lv

Latvijas Televīzija (LTV) pagājušajā gadā strādāja ar 9,924 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 3,6% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt tās zaudējumi pieauga par 80,8% – līdz nepilniem 210 tūkstošiem latu.

LTV vadības ziņojumā sacīts, ka 2010.gadā notikusī pāreja no analogās virszemes televīzijas uz digitālo virszemes apraidi būtiski mainīja skatīšanās ieradumus, īpaši mājsaimniecībās, kur iepriekš bija pieejama tikai analogā televīzija. Lielākie ieguvēji bija kabeļu un satelītu kanāli, bet zaudētāji – nacionālās apraides kanāli. Savukārt pērn jau kopējā elektronisko mediju aina ir vēl krasāka – no nacionālās apraides kanāliem tikai LTV1 un TV3 izdevies saglabāt iepriekšējā gada skatīšanās daļas līmeni, bet kabeļu un satelītu apraides kanāliem ir izteikts auditorijas pieaugums. Latvijas informatīvajā telpā pašlaik izteikti nostiprinās krieviski raidošo mediju ietekme, atzina LTV vadība.

Vadības ziņojumā teikts, ka šajā mediju situācijā LTV programmām perfekti jāīsteno definētās vērtības un principi: vienota sabiedrība, dialogs ar sabiedrību, redakcionālā neatkarība, unikāls un pievilcīgs programmu saturs, modernās tehnoloģijas sekmīgai misijas izpildei, kā arī nacionālās un politiskās sabiedrības veidošana.

"LTV kā sabiedrisks medijs apzinās savu misiju, tāpēc ir sākusi daudzu jaunu projektu izstrādi un ieviešanu un ir pārliecināta, ka reiz politiķi nonāks pie atziņas, ka spēcīgs sabiedriskais medijs ir visas sabiedrības spēks," norāda sabiedriskās televīzijas vadība.

Kopumā LTV1 skatīšanās daļa visu televīzijas kanālu konkurencē pērn bija 8,8%, kas ir tikpat, cik gadu iepriekš. Turklāt ir sasniegtas vairākas kvalitatīvas auditoriju pārmaiņas, proti, par 0,3% pieaudzis jaunākās auditorijas vecuma grupā no 15 līdz 45 gadiem īpatsvars – ja 2010.gadā tas veidoja 4,1%, tad 2011.gadā – 4,4%. Tāpat par 0,2% palielinājusies astoņu līdz 14 gadu vecu bērnu auditorija – līdz 2,1%. Pieaudzis arī skatītāju skaits ar vidējo un augstāko izglītību, LTV1 vairāk nekā 2010.gadā skatījās menedžeri, speciālisti, pašnodarbinātie, bezdarbnieki, fiziska darba darītāji, mājsaimnieces, skolēni, kā arī pieaugusi vīriešu interese par LTV1 programmu. Samazinājusies LTV1 ietekme Rīgā, bet palielinājies skatītāju skaits citās Latvijas pilsētās, Kurzemē un Zemgalē.

Sabiedriskajā pasūtījumā šim gadam paredzēts turpināt kvalitatīvi attīstīt LTV1 un, neraugoties uz joprojām nepietiekamo budžetu, veidot to par spēcīgu, gudru un lasītājiem būtiski nepieciešamu sabiedrisko kanālu.

Savukārt LTV7 pagājušā gada darbības principus noteica sabiedriskajā pasūtījumā definētā kanāla programmas virzība – saglabāt sportam un aktīvam dzīvesveidam veltīto programmu īpatsvaru, sevi pozicionējot kā nacionālo sporta kanālu, informē LTV vadība.

2010.gadā LTV strādāja ar 10,293 miljonu latu apgrozījumu un 116,1 tūkstoša latu zaudējumiem.

LTV budžeta ieņēmumus veido valsts budžeta dotācijas un komercdarbības ieņēmumi, kas galvenokārt ir ieņēmumi no reklāmas laika pārdošanas LTV programmās.

LTV sāka darbību 1954.gadā.

BNS, Foto: Ieva Čīka/LETA