Latvijas mazumtirdzniecības tirgum plāno piesaistīt investorus no Eiropas
Konsultāciju kompānija "RetailBaltic" plāno piesaistīt Latvijas mazumtirdzniecības tirgum investorus no Vācijas, Šveices, Austrijas un Serbijas, šodien preses konferencē informēja konsultāciju kompānijas "RetailBaltic" vadītājs un mazumtirdzniecības eksperts Zulfukars Tosuns.
Preses konferencē tika prezentēta neliela daļa no pētījuma rezultātiem par tirdzniecības centriem Latvijā. Tosuns vēl nevarēja pateikt, kad varētu notikt pirmie braucieni pie ārzemju investoriem, taču viņš norādīja, ka to varētu precizēt tuvākajā laikā.
Savukārt, runājot par pētījumu, kas paredzēts investoru piesaistei, Tosuns atzīmēja, ka pilnajā pētījumā investori varēs redzēt, cik procentu katra veida veikalu ir katrā tirdzniecības centrā, un tad sīkāk pētīt, kas tie ir par veikaliem. Tas būtu noderīgi mazumtirdzniecības tīkliem, jo to pārstāvji var ātri atrast informāciju par to, kur ir salīdzinoši maz pārstāvēti viņu jomas veikali un kas būtu viņu lielākie konkurenti konkrētajā tirdzniecības centrā.
Pēc pētījumā esošajiem rādītājiem arī var izsekot dažām tendencēm, piemēram, kurš tirdzniecības centrs piedāvā vairāk bērnu preču, kurš - sporta preču. Attiecīgi - šie tirdzniecības centri var piesaistīt atbilstošu auditoriju, par ko būtu svarīgi zināt jauniem investoriem, sacīja Tosuns.
Saistībā ar to šodien tika prezentēti daži fakti par preču un pakalpojumu izkārtojumu dažādos tirdzniecības centros. Piemēram, tirdzniecības centrā "Domina" ir 41% skaistumkopšanas preču veikalu. Tirdzniecības parkā "Alfa" ir 40% elektronikas preču veikalu. Tirdzniecības centrā "Origo" ir 28% dāvanu un suvenīru veikalu. Tirdzniecības centrā "Spice Home" 52% ir mājas un interjera preču veikalu. Tirdzniecības centrā "Spice" ir 29% sporta preču veikalu un 30% bērnu preču veikalu.
Savukārt reģionālajos tirdzniecības centros ir sastopama tikai daļa no visiem veikaliem, tie ir 24%. Visvairāk pārstāvēti reģionos ir elektronikas veikali - 53%, specializētie veikali - 39% un pārtikas preču veikali - 35%.
Tosuns skaidroja, ka šī pārskata mērķis bija savākt un apkopot pieejamos datus par lielākajiem tirdzniecības centriem Latvijā, lai izveidotu vienotu avotu ar visu svarīgāko informāciju. Šis ir papildināts otrais izdevums, kurš iekļauj informāciju par 13 Rīgas tirdzniecības centriem un sešiem lieliem reģionāliem tirdzniecības centriem.
Šis pārskats veidots speciāli Latvijas mazumtirdzniecības tirgū ieinteresēto investoru un nekustamā īpašuma atbalstītāju vajadzībām. Pētījums tika veikts pēdējā mēneša laikā, un "RetailBaltic" centās izmantot visjaunākos pieejamos datus.
Pārskatā tikai iekļauti sekojošie tirdzniecības centri - "Alfa", "Dole", "Domina", "Galleria Azur", "Galerija Centrs", "Mols", "Origo", "Riga Plaza", "Galleria Riga", "Sky&More", "Spice Home" un "Olimpia".
Savukārt no reģionos esošajiem tirdzniecības centriem tika iekļauti sekojošie - "Liiba" Ķekavā, "Ditton nams" Daugavpilī, "Solo" Daugavpilī, "Valleta" Valmierā, "Tobago" Ventspilī un "Pilsētas pasāža" Jelgavā.
LETA