Ё-Mobil pircēji paliek ar garu degunu. FOTO
Ё-Mobil ieplānots vairākās versijās – krossovers, sedans un pat “bulku vāģis”. Arī versija par sporta auto tika prezentēta aizvadītā gada Frankfurtes autoizstādē.
Auto un tehnoloģijas

Ё-Mobil pircēji paliek ar garu degunu. FOTO

Jauns.lv

Nav labi smieties par tiem, kas vismaz kaut ko mēģina darīt. Nav labi smieties arī tam, kas pat neko nemēģina. Taču ko darīt, ja tomēr smiekli nāk?

Nedaudz vairāk kā pirms gada pasauli pāršalca ziņa par revolucionāra elektroautomobiļa Ё-Mobil iespēju iegādāties savā īpašumā visiem Krievijas iedzīvotājiem un ne tikai. Tika plānots, ka auto ražos Sanktpēterburgā, kur svinīgos apstākļos ieraka jaunās rūpnīcas pamatakmeni. Visi Ё-Mobil gribētāji varēja elektroniski pieteikties un iestāties rindā, lai pēc rūpnīcas uzcelšanas un konveijera iedarbināšanas varētu doties pakaļ savam sapņu auto.

Šķiet, gribētāju nebija maz. Tikai pāris dienu laikā pieteicās teju vai pusmiljons Krievijas iedzīvotāju, kas bija gatavi gaidīt savu Ё-Mobil. Arī aizvadītā gada Frankfurtes autoizstādē daudzsološā Krievijas autobūves kompānija izrādīja gan Ё-Mobil komerctransporta versiju, gan krossoveru un pat kādu interesantu sporta auto konceptu.

Pirmajiem Ё-Mobil pie alkstošajiem pircējiem vajadzēja nonākt jau šā gada rudenī. Taču  - še tev, Anniņ, vasarsvētki! Ё-Mobil ražošana aizkavēšoties uz diviem gadiem. Turklāt projekta autori pat vainīgo atraduši un publiski izziņojuši – amerikāņu kompānija, kas solījusies izstrādāt Ё-Mobil virsbūvi, bet nav tikuši galā ar savu solījumu. Nu “Ё-Avto” (tā sauc Ё-Mobil potenciālo ražotāju) ķērušies pie izstrādes paši un ir pārliecināti, ka divu gadu laikā viss būs sakārtots.

Skeptiski noskaņotākie Krievijas autožurnālisi gan izsaka aizdomas, vai tik 2014. gadā nebūs kārtējais “spēles pagarinājums”, jo pieredze rāda, ka divu gadu laikā iedarbināt masveida ražošanu nav tik vienkārši.