Bizness un ekonomika

Augustā TV reklāmu skaits par 32% lielāks nekā pērn

Jauns.lv

Šī gada augustā televīzijas (TV) reklāmu skaits pieaudzis par 32%, salīdzinot ar 2011.gada analogu laika posmu, liecina pētījumu aģentūras "TNS" Reklāmu reģistra dati.

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "TNS" mārketinga vadītāja Laura Vendele, šī gada augustā televīzijā ir reģistrēti 128 723 reklāmas un 12 798 sponsorreklāmas gadījumi.

"Augustā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 35%, bet sponsorreklāmu skaits - par 9%, kopumā nodrošinot 32% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn," teica Vendele.

Kā norādīja "TNS" Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, ievērojamāko pieaugumu TV reklāmu skaitā augustā devuši ne-banku kredītiestāžu un saldumu reklāmdevēji.

TNS" Reklāmu reģistra dati liecina, ka augustā lielākā daļa reklāmu (45,4%) tika noraidītas dienas laikā (no plkst.9 līdz 18), tomēr šajā diennakts laikā reklāmu apjoms turpina samazināties, augustā krītot par 0,4 procentpunktiem salīdzinājumā ar jūliju.

Pēc Reklāmu reģistra datiem, joprojām turpinās tendence tieši naktī (no pusnakts līdz plkst.7) visstraujāk pieaugt reklāmu skaitam. Salīdzinot ar 2011.gada augustu, šajā diennakts laikā reklāmu skaits palielinājies par 86%. Mazākais reklāmas skaita pieaugums ir dienā un "Prime Time" - par 31%.

"Arī augustā reklamētāko nozaru topa virsotnē joprojām ir mazumtirdzniecības nozare," teica Vendele. Viņa norādīja, ka straujāko pieaugumu turpina finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, ieņemot 2.pozīciju un šī gada augustā noraidot par 322% vairāk TV reklāmu nekā 2011.gada augustā.

"Mājsaimniecības higiēnas nozare pakāpusies par vietu augstāk nekā pagājušajā mēnesī un ieņem 3.vietu. Savukārt mobilo sakaru nozarē atkal vērojams samazinājums reklāmu skaitā, tā ierindojas 4.vietā ar 13% kritumu pret 2011.gadu," pastāstīja Vendele.

Pēc Vendeles teiktā, piecu reklamētāko nozaru topu noslēdz saldumu un konditorejas nozare.

"TNS" Reklāmu reģistra pētījumu veic kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012.gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, astoņiem vides reklāmas medijiem.

LETA